Canon EOS 450D
Nu har den kommit :)
EOS 450D heter ersättaren av 400D och har en CMOS-sensor på 12.2MP. Bildfrekvensen har ökat med måttliga 0,5 bps, till 3,5 bps. Den har ett nytt AF-system, men kameran har fortfarande nio AF-punkter som 400D. Nytt är även att den har spotmätning och en 3 tums LCD med Liveview-skärm och autofokusen fungerar även i Liveview-läget. Menysystemet är hämtat från 1D-serien och känns mer lättarbetat än det i 400D. EOS 450D har fått den nya Digic III-processorn, vilket gör att Canon har kunnat stoppa in fler pixlar på sensorn samtidigt som de höjt bildfrekvensen. Bildbehandlingen internt i kameran sker nu med 14-bitar och skall således ge jämnare tonövergångar i bilderna.
Källa: Fotosidan.se

Någon som ska köpa den? :)
Åh, vill ha :)
Det blir og några här på sajten som köper en sådan skulle jag tro…Byter jag upp mig så blir det nog till en 40d eftersom jag har 400d
Låter trevligt
Men kan 400D verkligen bara ta 0,5 bps? Låter väldigt skumt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 Nej den kan ta 3 bps och det var ökningen med 0.5 bps till 3,5 bps.
Jag hade dock gärna sett att dom släpte en bra 5D Mark II, men det gjorde dom surt nog inte "/
#5 Ja jag tänkte väl, det var jag som inte kopplade bara ;)

Låter trevligt, egentligen är det ju inte så mycket stor drastiskt skillnad, ungefär som D40 och D40x.

Låter bra :) Håller mig dock till 400D tycker man inte behöver fler pixlar, och man tar sällan fler än 27 bilder per sekund.
#8 27 bilder per sekund? Stämmer inte va? ;)

Letar ny sytemkamera ;) En 450D eller en D80 kanske ? Få se hur det blir ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#9 På 400D kan man det, fast på 450D kan man ta 57, och jag tycker inte man behöver ta fler än 27 x) Det blir jobbigt att ta bort alla ;P
Såg nu att jag skrivit 27 bilder per sekund, menar per bildserie.. Vilken miss ;P
#11 Jag tänkte väl ;)

#12 Aah. Men annars hade det varit rätt bra om Canon EOS 400D tog 27 bilder per sekund ;P
Greppet verkar mycket skönare på 450D , allmänt bättre kamera.. :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag tycker den låter toppen men jag håller mig nog till Nikon :)
Vad kostar kalaset då?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Undrar samma som Mari :P
Roligt för Canonfolket =D
#16 Hörde 7-8 000 kr
/ ElinH

Oh, intresserad =) Funderar på antingen den eller 40D. Men måste ju prova båda innan!

Oj, 7000-8000 var ju inte så farligt.
trogen nikonist X)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#24 Jag med x)
Säger som Manet i #14, greppet verkar vara avsevärt mycket skönare.

finns det bilder ngnstans ;P
#27 Jag kollade på cyberphoto.se där fanns det en bild, om du menade på kameran 

#14, #26 Och jag som tycker att greppet är bra i 400D hur bra är det inte nu? :)
Jag som inte tycker om greppet på 400D, undra hur 450D känns då, skulle vara kul att kunna känna lite på den!

#28 japp det menade jag ;) tack ;D

Tyckte inte det värkade vara så stora skillnader från 400d till 450d så jag kommer behålla min 400d.
450d kostar 8695 kr (webbhallen) men nästa leverans är först den 25/3.
kissmekate.blogg.se

#5 Jag tror nog att 5d mkII kommer presenteras i samband med Photokina. Om de inte undanhåller info till PMA nästa vecka.
Kamera tillverkarna brukar ju ofta släppa modeller till dessa mässor.
Ryktas även att det kommer komma en 7D istället.
Men man får väl klämma på en 450D på Elmia occh se om den är något att ha. Det tråkigaste är ju dock att de som planerar att byta från 350D/400D måste skaffa nya minneskort då 450D använder SD.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#32 Jag tyckte det endå inte var så farligt, 400D kostade väl mer än så i början?
#33 Fast många har ju haft kompakter innan och de flesta av dem har ju SD. :)
/ ElinH

# 34 Nej jag tycker det var billigt. Trodde den skulle iaf vara över 10:000 grännsen.
Det som är bra med 450d är att den har så att man ser vad man fotar i själva skärmen.
kissmekate.blogg.se
Verkar vara en rätt rejäl förbättring av 400D. *hm* Intressant att den använder SD kort med, nya standardformatet på allt utom proffskameror kanske? :)

#36 Live View går att använda men det är inte det hela tiden.
#36 Det drar väldigt mycket batterikraft att använda Live View så det är inget att rekommendera tex. för hästfoto. Är ruskigt bra för macro, produkt och nattfoto men annars så är det inte det ultimata.

#39 Helt rätt :)
Låter Trevligt, Men om jag någon gång ska Förnya min Canon Eos 400D Ska jag Göra dt Ordentligt :) Inte för att jag menar att den nya inte är bra, jag Kanske isånnafall lägger mina pengar på något ännu mer :)

#41 Okejs^^

#41 Jo jag håller med dig om jag någon gång ska förnya måste det bli till en jättebra
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Samma här somsagt ^^

*Putt*
#45 Tacktack =)

intressant ;) fasst ja ska spara till en som kan ta fler bps. ;P

njaa, sparar nog till en Canon Mark-kamera isåfall att ersätta min 400D med när den ska gå i pension (förhopnningsvis långt kvar)