Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 677 ggr
majaaa
0

Nikon D50

Jag har ingen systemkamera just nu, men vill mycket gärna ha en Nikon D50. Om jag har tur så får jag kanske en i födelsedagspresent. Men tänk om jag har förväntat mig för mycket då det gäller kameran?

Därför undrar jag nu vad ni som har en D50 tycker om kameran, och ungefär hur mycket en sådan kostar på ett ungefär. För om det inte är allt för dyrt kanske jag även lyckas spara ihop lite pengar och tjata till mig en Nikon D50 innan jag fyller år, den nionde juli! Jag orkar nämligen inte vänta ända tills dess! :)

senna
0

Nikon D50 tillverkas inte längre, alltså måste du köpa en begagnad. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med frågorna, då jag inte äger en Nikon D50.

Marija
0

Som senna säger, D50 har utgått och finns nu endast att köpa begagnad.

Äger själv en D50 och är mer än nöjd! Den är inte en suuper avancerad kamera, men det känns som att den är "lagom mycket" kamera för mej. Ligger jätte bra i handen och har ett skönt grepp, enkla menyer. Rekomenderar verkligen Nikon D50!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Elna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har själv en Nikon D50 och gillar den verkligen! :) Greppet är bra och den är inte för svår att fota med! ;) När jag köpte kameran med de flesta tillbehören kostade det ca. 7000:-, men det var det värt! ;)

Ellsa
0

Jag tycker D50n är en jättebra kamera! :D

majaaa
0

Låter som om att en Nikon D50 är det självklara valet xD Jag får kika på nätet om jag hittar någon till salu ;)

Katter3
0

Har också en D50. Det är min första systemkamera och jag är väldigt nöjd!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Zabbio
0

Vad får dig att inte vilja ha D40? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

AnnaFreds
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en D50 och tycker den är jättebra! Köpte min begagnad med 2 objektiv för 5.100. Väldigt trevlig kamera, skön att hålla.

Cavello
0

Har haft min D50 i 1,5 år och är supernöjd :) Jag fotograferar mycket hästsport och då krävs det en snabb kamera och D50:n har aldrig svikit. Visst, känner jag min kamera utan och innan nu men känner inget behov att byta än, vi har ju trots allt gjort 62.000 exponeringar tillsammans :)

Hajda
0

Nikon D50 är en kamera jag rekomenderar varmt :)
Det är en snabb kamera, har ett mycket skönt grepp, och megapixlarna räcker gott och väl :)