Fördelar & Nackdelar?
Jag och min pappa håller nu på att kolla efter billiga Canon EOS 400D och vi har hittat ett par billiga i USA, hur mycket kostar frakten därifrån och till Sverige?
Och vad är fördelar och nackdelar med att köpa ifrån ett annat land ?

Har ingen aning om priset, men jag tror att det är ganska dyrt iom att man måste betala tull också, så det kan bli rätt dyrt. Jag är itne helt säker på detta, men jag skulle gissa att det skulle vara bättre att köpa en lite dyrare här, jag TROR att du tjänar på det.
För/Nackdelar: Allting blir ju på engelska, det kan ju vara fördel, men det kan ju vara något du inte förstår, självklart kan man fråga och så men ja det avgör du själv :P
Sen kvalitén på grejer som man köpt från annat land har jag ingen aning om, aldrig gjort det själv.

oj, det var visst en gammal tråd, ursäkta 

#2 Den var väl inte så gammal?

Garantifrågorna kan bli hyfsat komplicerade, men det får man lättast reda på att kontakta Canon. Tyvärr har jag för mig att bara Olympus har världsgaranti på huset. Vad gäller objektiv så kommer jag inte ihåg hur det är med L-gluggarna.
Sen kan det vara en chansning. Har för mig du får betala 8% taxrate i USA och sedan kan det tillkomma svenska skatt+tullavgift om man inte har tur.
Det går alltid att kolla om de kan skicka paketet som gåva, men det är inte allt för stor chans.
Vart har ni hittat kameran ?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Mamma köpte min EOS 400d från Japan ,tror inte det var så mycket tull.

Svensk manual går alltid att beställa i Serige. tror den kostar typ 500:-
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson