Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 979 ggr
TompaForever
0

Fel ?

Vad gör jag för fel ?, När jag fotar Katter då blir bilderna Jättebra, med bra skärpa och sånnt, Men när jag ska fota Hästar då blir Dom Suddiga vid öronen och Inte alls lika bra skärpa, Kna det vara något med Kamera intsällningarna eller något sånnt ?

TompaForever
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en katt bild --> Kankse inte den bästa, men hittade ingen annan just nu.

Anna
0

Vad har du för kamera? Har du möjlighet att ställa in manuellt?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

TompaForever
0

Hittar ingen Hästisch Bild Men ska ladda upp så fort jag hittar någon *Letar* , Har en ny dator Och jag fattar inte Ett Sk*t x]

TompaForever
0

Jag har en  "Samsung digimax L60" Jag tror Inte det, Kanske, ska kolla ^^

Anna
0

För att få skarpa bilder ska du iallafall ha så kort slutartid som möjligt. Läs din kameras manual :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Denna kommentar har tagits bort.
TompaForever
0

#5 Det står inget i manualen >.<'

Zabbio
0

:O En helt tom manual med blanka sidor!?

Lycka till. :) Vet inte vad det är för kamera, men det låter som om det är skärpedjupet som behöver ändras? Om det blir suddigt i öron och så även om hästen inte rör dem och slutartiden är snabb?

Katter är ju mindre och behöver väl inte lika brett/stort skärpedjup för att ''få plats'' i den skarpa delen av fotot?

Eh.. det låter bara rörigt..lycka till..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Ellsa
0

Fotar du hästarna inne i stallet? Då kanske det är mörkt och då om du har på något autoläge blir slutartiden längre.

TompaForever
0

#8 Den är inte blank men det står inget nödvänigt i den >.<' Det står bara allt jag redan vet x], Jag har en "Samsung digimax L60" Fattar inte det där med Skärpe Ljus x] *Trög*

#9 Nei, Jag fottar aldrig i ett stall För att jag vet att Bilderna Blir mörka, Men jag kan ladda upp en Bild så ska ni få se vad jag menar..

Ellsa
0

#10 Okej, gör så.

TompaForever
0

Där, Hittade ingen annan För tillfället [Tänk inte På Haklappen]

Ellsa
0

Den var väl inte så dålig? :)

Marija
0

#12 Kanske beror på det dåliga vädret? Regnade det?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

TompaForever
0

#13 Nja, Sådär, Men det beror på..

t.e.x Den här--> Den har ljusare Öron och så det är så det brukar bli men jag stör mig på det >.<'.

TompaForever
0

#14 Det blir ju så Vare sig det är dåligt väder eller Sol, Och det är inte Motsol eller nåt..

TompaForever
0

#14 Nej det regnade Inte, Det Snöade PÅ den Bilden x]

Marija
0

#16 Kan du inte visa någon bild då solen skiner?

#17 Okej. :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ellsa
0

Tycker också du ska ladda upp en då det är ljusare väder :)

majaaa
0

Jag tycker att bilderna är helt okej! Skärpan och kvaliten är inte den bästa i världen, men kameran är ju inte heller världsbäst :P Så jag tycker dina bilder bli bra för att ha en sån kamera! ;)

TompaForever
0

#18,19, Jo men jag har tappat mitt andra minneskort till kameran då jag bara har några Hundra-tusenbilder, Och jag har ina med Sol PÅ men jag ska leta efter Det Kortet så kan jag ladda upp en Bild *Om jag hittar* ^^

TompaForever
0

#20 Tack :´]

Zabbio
0

Varför Skriver du Med stora Bokstäver i början På vart och Vartannat ord? :3

*väntar på bild med ljusare väder*

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

TompaForever
0

#23 Jag vet inte x]

TompaForever
0

Där är en Bild När det Är ljusare Väder, Kanske Inte den perfekta Skärpan men En Solig Bild ^^Glad

TompaForever
0

Tänk på att det blir försammrad Kvalite PÅ Hf.Ifokus

Pedro
0

Hade en sådan kamera förut, och när jag hade den var jag inte en så duktig fotograf så. Men jag kan bifoga en bild som jag tog med den kameran och körde inte manuellt då.

På det manuella går det att ändra isotal, vitbalans och levels inget med slutartid eller skärpeljud eller något.

Kanske du har på macroknappen? För du har ju fotat katten nära.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Pedro
0

Och en på ett hästöga, och då använde jag macroknappen.

TompaForever
0

#27,28 Vadå Manuellt? Macroknapp *Trög* x]

Ellsa
0

#25 Dom är ju inte dåliga.

TompaForever
0

#30 Joe, Kolla vid Öronen >.<'

Hajda
0

Först och främst måste jag säga, det är fotografern som gör kameran, och inte tvärtom!
Du behöver nog ändra instälningarna i din kamera som bländare och slutar tiden, och det SKA stå hur man gör i manualen.
Sedan är katter relativt stilla djur, och hästar viftar gärna med öronen liksom, så det kan bli suddigt.
Försök fota mer när det är soligt, då blir bilderna oftast skarpare.

Pedro
0

#29 Läs manualen

TompaForever
0

#32 Jo jag vet att det är jag som gör att bilderna Blir så, Men jag vet inte hur  jag ska göra får att dom ska bli bra…

Twinlight
0

#34 Den enda som kan påverka hur bilderna blir, är ju du och du lär dig av dig själv,  övning ger färdighet. Fotar man inga dåliga bilder blir det ju inte hellre några bra.

Men det där med ljuset på öronen beror ju på ljuset från bakgrunden, har jag för mig (?). Och Det enda sättet att få bort det är att fota med blixt i dagsljus..

TompaForever
0

#35 men om  jag fotar med Blixt blir det ju helt konstigt ljust och så >.<'

Ellsa
0

#36 Jag tycker du inte kan klaga så mycket på kameran när det gäller bildkvalitén för den är okej.

TompaForever
0

#Nei, Jag ska inte Klaga ^^,