Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 1924 ggr
Kazibum
0

Hjälp med priser!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här handlar dock inte om hästfoto utan hästmålning. Men jag behöver verkligen hjälp så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig ändå. :) Hoppas det är okej!

Jag ska troligen börja sälja målningar över internet. Då undrar jag vad ni tycker är rimligt pris för de här kategorierna:

Hästhuvud utan bakgrund
Hästhuvud med bakgrund

Hel häst utan bakgrund
Hel häst med bakgrund

Flera hästar på bild: Tillkommer kostnaden av häst utan bakgrund (kommer ha någon liten "mängd rabatt")

Ett hästhuvud tar ca. 1 timme att göra. En hel häst tar ca 2-4 timmar. Skickar med ett exempel på en målning så det blir lättare att avgöra.

Anna
0

Först och främst, du är väldigt duktig :)

Hur stora kommer du sälja de och hur får de användas sedan?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kazibum
0

#1 Kommer sälja i A4 storlek troligen. Hmm, har inte riktigt funderat ut hur de ska få användas, hjälpa mig med det också kanske? :) Vill ju kanske inte att de börjar lägga ut på stallet.se och liknande..

Magster
0

Ja helt billigt kan du ju inte sälja dom för förstårs, du håller otroligt bra kvalité och får till otroliga målningar.

Priset sätts ju nästan helt efter själva bilden, storlek, tid det tog att göra den, användingsområden m.m. Svårt.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Kommer du skriva avtal med dina kunder hur de får använda dom?

annaattlid.se

Kazibum
0

#3 Ja.. man kanske ska ha prislistan efter arbetet man lägger ner? Den som beställer får ju bestämma på ett ungefär hur den ska se ut t.ex; miljö, hästens pose och förstås hästens färg. Kanske ska utgå från det. Frågan är bara hur mycket utgångspriset jag går ifrån ska vara

Kazibum
0

#4 Hmm.. ja det kanske är en bra idé, men hur ska det lixom gå till?

Kazibum
0

*putt*

Misprize
0

Du är helt otroligt duktig! Så du ska absolut ta bra betalt för de målningar du gör. Billigast 100 kronor kanske?

Jag vet faktiskt inte för jag har bara erfarenhet av att sälja fotografier :)

Kazibum
0

#8 Tack! Nej jag har ju inte heller det, därför behöver jag verkligen hjälp.

neonrosa
0

Wow, hur gör du egentligen? :O Riktigt snyggt!

Kazibum
0

#10 haha tack! Hjälpa med priser? ;)

AnnaJohansson
0

WOW, vad fin =D

neonrosa
0

#11 Tyvärr inte, kan inget om det där (A)

Granatapple
0

Har inga erfarenheter själv, men eftersom du är så himla duktig så borde du ta ganska bra priser ändå, men tanke på hur mycket tid du lägger ner på bilderna! Förslagsvis kan du ju beräkna hur lång tid det tar att göra en bild, och sen ha ett ungefärligt timpris!

Kazibum
0

Man kanske kan ha ett halvtimmes-pris ja, det vore rätt bra ändå. Men då kanske den som köper tycker man drar ut på målningen för att käna mer pengar?

Jojaton
0

#15 tycker isåfall det är bättre att ha ett åris på själva målningen, och inte timmarna. Utan jobbet man lagt ner.

Johanna - Instagram

Kazibum
0

#16 Jo precis, men den stora frågan är ju utgångspriset..

Kazibum
0

*putt*

AnnaJohansson
0

En liten fårga: Hur gör du bilderna och var? =) Underbara!

Kazibum
0

#19 i photoshop med penslarna.

Kan även berätta att jag fått min första beställning igår. 200kr får jag för en islandshäst bild! Ska verkligen bli kul att få komma igång lite :)

vodca
0

#20 Otroligt kul :) Du är värkligen vär det. Du är jätte duktig på att måla hästar!

Anna
0

#20 Jättekul! :)

Målar du av riktiga foton? Isåfall kan jag tänka mig att beställa en bild på Windy och Wilda och rama upp i stallet.. :)

annaattlid.se

Kazibum
0

#21 Tack!

#22 ja jag kan måla av foton om så önskas :)

Anna
0

#23 Toppen! Hur beställer man? Ska ge ägaren i julklapp tänkte jag :)

annaattlid.se

Lininaa
0

#20 Roligt, grattis!

Kazibum
0

#24 Kan ju lägga till dig på msn så kan vi ta det där? :) enklare att diskutera

Ellsa
0

Alltså hur kan man rita så fint? :)

LovisaJacobsson
0

Underbart fina bilder (har varit inne på din hemsida och kikat)

elinnn
0

Du är så himla duktig, vart också lite intresserad av att beställa.. :)