Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 559 ggr
Tittut
0

Hjälp med objektiv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är glad amatörfotograf som fotar mycket häst med min Canon EOS 400D, utan att kunna ett endaste skvatt. Kör med autofokus rakt av, ni hör ju själva!

Jag har en massa oblektiv, en del av dem kom med när jag köpte min första analoga EOS, och på den vägen är det.

Jag skulle vilja ha era idéer om vad som är lämpligt att använda dem till, så skall jag tala om hur jag använder dem, för de mesta utan koll. Hemlis

EFS 18-55, kitobjektivet. Använder jag i stort sett aldrig, bara när jag fotar annat än häst, och knappt då heller..

Canon EF 35-105 1:3,5-4,5 Använder jag också sällan…

Canon EF 55-200 1:4,5-5,6 Används mycket, och ersatte mitt gamla 70-21 när det blev stulet. En favorit som oftast sitter på, pga en ganska stor zoomkapacitet.

Sigma 70-300 1:4-5,6. Kom med när jag köpte min nya kamera, och används nu rätt flitigt när jag fotar hästar i frihet.

Canon EF 100-300 4,5-5,6 Ett favoritobjektiv när det finns plats! Har jag tagit mina bästa bilder med, tycker jag i alla fall… Bilden som är bilagd är tagen på Irland med det.

Har ni några idéer om min kameraväska, är det något ni tycker jag saknar, och har ni några tips när de olika objektiven passar bäst resp sämst.

Tacksam för konstruktiva ideer!

Novisen Liselotte

Ps. Har ni inte läst "Digital fotografi" av Scott Kelsey, gör det. Utan den boken hade detta inlägg aldrig kommit till. Perfekt för den okunniga! Ds

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Inga tips? Ledsen

Twinlight
0

Jag tycker att du borde införskaffa ett ljusstarkt objektiv, för inomhusfotografering utan blixt :) Kanske inte ett ljusstarkt telezoom eftersom att det blir svårt att ta bilder inomhus då.

Tittut
0

Har du något förslag?

Twinlight
0