Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 677 ggr
Saiop
0

Öga - Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade min shettis :)

Ge gärna Kritik och betygsätt :)

Ellsa
0

Den är för mörk tycker jag. Bakgrunden skulle jag gärna vilja ha någonting annat typ naturlikt. Bra skärpa på rätt ställe.

Lininaa
0

Jag tycker tyvärr att bakgrunden är alldeles för rörig och färgstark. Lite tråkig vinkel och mörk bild. Jobba på :)

Hajda
0

Ganska mörk är den tyvärr. Bakgrunden är inte heller så rolig.

OliviaJ
0

Lite för mörk, lite rörig bakgrund. Annars gillar jag bilden! Gillar vinkeln.

Sofiieh
0

Det tog ett tag innan jag hittade ögat >.< Bilden är så mörk att man lägger mer fokus på det gula i bakgrunden är på det uttänkta motivet.. :P Lite för mörk för mej, alltså ^^

Saiop
0

Okey tack så mkt, det värsta är att jag är så dålig i photoshop så jag vet inte hur jag ska redigera den så att bakgrunden blir mindre "rörig" =/ någon som vill prova sig på att redigera den lite?

Saiop
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev det här bättre.? eller blev det bara konstigt :S

Ellsa
0

Originalet var bättre, utklippningen var dessvärre inte bra och ögonfransarna som var en stor del av bilden hade du klippt bort.

Saiop
0

#8 okey, jo som jag sa så är jag väldigt nybörjare i photoshop så =/

LovisaJacobsson
0

Bilden hadde varit fin om bakgrunden varit mer neutral. nu tycker jag att det är bakgrunden som tar till sig blicken…

Horses_lover
0

tyvär tycker ja att bakgrunden inte var så bra.Bilden va oxå lite mörk.

Josefineep
0

Bilden var mörk men med härlig skärpa, Dock gillas inte bakgrunden. Försök hitta en annan passande kanske natur bakgrund nästa gång!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

_Josefin
0

Bakrunden på den redigerade vart mycket bättre tycker jag. Men ögonfransarna är bortklippta på den, och det är inte bra!

Sofiieh
0

Jag tycker den redigerade var mycket finare, men det var slarvigt utklippt och konturerna var "suddade". Och som alla andra säger så ser det jättekonstigt ut utan ögonfransarna. Men annars var den jättefin :) Du kan ju sudda ut bakgrunden med suddpensel och välja hur hård oskärpa du vill ha :P (1-100%) Lycka till :)