Porträtt - Kritik
Hittade lite äldre bilder på datorn :) Ge gärna mycket Kritik :D

Bild 1 gillar jag inte riktigt men 2an och 3an var riktigt fina! 2an var jättefin, perfekt bakgrund och ljus. Trean hade fint ljus men trådarna störde ganska mycket.

Bild 1 stör jag mej på att täcket inte vart helt eller någonting, tror det är det, kan inte sätta fingret på det, men nåt var det jag inte gillade x)

Jag gillade INTE ALLS ljuset på bild 1. Ponnyn och bakgrunden är alldeles röd-orange! Men det är lätt fixat i ph, prövade att göra om den lite med bara: Auto Levels, Auto Color och Auto Contrast. Sen gjorde jag den bara lite ljusare med hjälp av Curves (kurvor). Så om du har ph kan du ju göra det själv :)
Här kommer förresten bild ett jag gjorde om :
(bild två och tre var fina :D)
#6 tack så mkt :) ja som sagt är det en väldigt gammal bild och jag har inte orkat göra om den :)
Tack för all kritik :)

Bild 1 gillar jag inte. Ljuset är inte bra, och täcket är väldigt störande. Jag skulle gärna vilja se hästen ögon, men luggen täcker över dom.
Bild 2: Denna bild var bättre , men ingen bild jag drar någon särskild uppmärksamhet emot.
Bild 3: Trean var ganska bra. Men dålig miljö och trådarna stör väldigt mycket.

Bild 1: Verkligen fint ljus, men jag gillade inte vinkeln, och heller inte att man ser ögonen.
Bild 2: Jättefin bakgrund och ljus, stadig skärpa, men jag skulle inte velat att den var så tajt beskärd
Bild 3: Favoriten, underbart ljus. Stör mig på trådarna i bakgrunden, klona bort det? (a)
#9 Bild 2 är inte beskuren.
#8 & #9, jag kunde ju licksom inte gå fram och strycka bort luggen och sen ta kortet =/ Det är lite svårt när shettisen har jätte mycket pannlugg att inte så med ögonen.