Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 244 ggr
Saiop
0

Porträtt - Kritik

Hittade lite äldre bilder på datorn :) Ge gärna mycket Kritik :D

Saiop
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Saiop
0

Bild 2

Saiop
0

Bild 3

Ellsa
0

Bild 1 gillar jag inte riktigt men 2an och 3an var riktigt fina! 2an var jättefin, perfekt bakgrund och ljus. Trean hade fint ljus men trådarna störde ganska mycket.

Belindaa
0

Bild 1 stör jag mej på att täcket inte vart helt eller någonting, tror det är det, kan inte sätta fingret på det, men nåt var det jag inte gillade x)

Sofiieh
0

Jag gillade INTE ALLS ljuset på bild 1. Ponnyn och bakgrunden är alldeles röd-orange! Men det är lätt fixat i ph, prövade att göra om den lite med bara: Auto Levels, Auto Color och Auto Contrast. Sen gjorde jag den bara lite ljusare med hjälp av Curves (kurvor). Så om du har ph kan du ju göra det själv :)
Här kommer förresten bild ett jag gjorde om :

(bild två och tre var fina :D)

Saiop
0

#6 tack så mkt :) ja som sagt är det en väldigt gammal bild och jag har inte orkat göra om den :)

Tack för all kritik :)

_Josefin
0

Bild 1 gillar jag inte. Ljuset är inte bra, och täcket är väldigt störande. Jag skulle gärna vilja se hästen ögon, men luggen täcker över dom.

Bild 2: Denna bild var bättre , men ingen bild jag drar någon särskild uppmärksamhet emot.

Bild 3: Trean var ganska bra. Men dålig miljö och trådarna stör väldigt mycket.

Hajda
0

Bild 1: Verkligen fint ljus, men jag gillade inte vinkeln, och heller inte att man ser ögonen.
Bild 2: Jättefin bakgrund och ljus, stadig skärpa, men jag skulle inte velat att den var så tajt beskärd
Bild 3: Favoriten, underbart ljus. Stör mig på trådarna i bakgrunden, klona bort det? (a)

Saiop
0

#9 Bild 2 är inte beskuren.

#8 & #9, jag kunde ju licksom inte gå fram och strycka bort luggen och sen ta kortet =/ Det är lite svårt när shettisen har jätte mycket pannlugg att inte så med ögonen.