Porträtt, Welsh Cob
Jag skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på det här porträttet på Welsh Cob som jag tog på en utställning i somras, ganska nyss efter att jag fått kameran.
Visst är han underbart söt? Kan tillägga att jag inte har gjort någonting med ögat, utan det såg exakt ut så som det gör på bilden.
Ber om ursäkt för att jag glömde förminska, lägger in en förminskad version nu ;)

Hästen var as cool och bilden lika så ;P

Jättefinbild, tycker att den är en aning mörk, eller är det kanske min skärm som visar mörka bilder…
Om jag ska leta fel är det väll bettet, det hänger ner och verkar allmänt obäkvemt för hästen… Annars jättefin bild med en skitsöt häst :)

Härlig bild:)
#1 Tack :)
#2 Tack. Egentligen sitter ett grimskaft i grejen som hänger ner, men det klonade jag bort, det är nog det som gör att det ser lite konstigt ut.
#3 Tack!
Cool och dynamisk bild, jag gillar den!
Tycker inte beskärningen är så bra, hade hellre velat se den i stående format. Nu känns det trångt framför hästen och jag tycker det är för mycket plats över och bakom.
Grimskaftet skulle du ha haft kvar, tror absolut inte det störde bilden. Nu ser det bara konstigt ut med kedjan och fästet som hänger.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Läcker bild :)
tycker att du skulle ha kvar grimskaftet, tkr det ser konstigt ut med metallspännet som häner
Cool, men jag skulle vilja ha lite mer luft framför nosen på hästen, den kanske borta ljusas upp aaaaningen lite.
Håller med Anna om att grimskaftet borde så vara kvar, ser väldigt mysko ut när kjedjan bara hänger där i luften ;)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fiiin! Men säger som flera andra, att det hade varit bra att ha kvar grimskaftet i bild, ser väldigt konstigt ut när kedjan bara hänger :P hehe
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Bra bild, vacker bakgrund och superhäftig häst. men måste hålla med de andra om att grimskaftet skulle varit kvar.Eller varför inte klona bort hela kedjan men lämna tränset?!? Kedjan är i klumpigast och grövsta laget för en sådan liten, men det är ju svårt att påverka som fotograf. Jag hade även viljat ha en smula mindre manke/rygg med samt gärna lite mer plats framför. Men jag gillar verkligen bilden=)
Snygg häst, älskar ögat!
Annars håller jag med Attlid. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Härlig häst :) Jag tycker som de flesta andra att du skulle låtit grimskaftet vara kvar, för "fästet" på grimman ser för stort ut :P
Skulle helst vilja att du hade bilden stående, med mer yta framför hästen :P

Kan bara hålla med föregående talare :)
Tack så mycket för all kritik!
Jag kan hålla med om att det vore snyggare med grimskaftet, om det hade fungerat. Dock känner jag att det inte riktigt gör det på den här bilden, ni ser ju på orginalet (bifogad bild) hur det ser ut. Jag ville ha bort människan och handen, och grimskaftet ser nog lite konstigt ut utan handen.
Får se om jag tar mig tid att klona bort hela kedjan någon gång.
Tycker det blev fint :)
#15 Tack :)

Jag tycker faktist att orginalet, alltså hur det var beskärt var finare :) annars bättre nu med kedjan och det ;)
#14 Är jättefin! :)

#14 Mycket bättre :)
#17 Okej, tack.
#18 Tack :)
Hästen var ju bara såå snygg *yummie* 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#21 Ja, verkligen!
Snygg häst men gillar inte den redigerade 2 bilden. Den såg redigerad och klonad ut. Första exemplet var bättre :)
#23 Tack. Nej… det var svårt att få till det så det såg bra ut, jag är inte så bra på att klona ;)

oj, rättar #17, menar att jag tycker bilden du la in på inlägg #0 vart bäst, bortsett från kedjan då :)

Gillar den liggande bättre än den stående men jag håller med om att lite mer luft framför inte skulle skada!
Mycket fint uttryck och en dynamisk bild :)
Jättefin bild, spec den sista red!
Och fin häst.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#14 Var bäst =) Supersnygg!
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Alla tycks ha olika åsikter, men bra är väl det ;)
Jag tror nog att jag själv gillar den första redigeringen (#0) bäst, i alla fall beskärningen.
Ursnygg häst, likaså bilden =) Jag gillar beskärningen i #0 framför den stående.

Jätte fina bild! den sista bilden var helt klart bäst!

Jag gillar den första bäst. Jättefin bild & härlig hingst!
Tack :)

Jag gillar faktiskt det där lilla hänget som hänger i grimman. Jag tycker att bilden i #0 är helt klart bäst :) Utan det där hänget så är inte bilden densamma riktigt ;P
#35 Tack :)

#36 Varsågod :) Underbart vacker häst också.

#14. Njae, jag tyckte du tog med för lite av halsen / manken xP Men annars skitsnyggt :D
#38 Okej, tack.

#39 Inte för att det har med bilden att göra (den var f.ö jättefin) med har du knäppt något kort på någon annan Welsh Cob? Jag sålde min D-ponny till Karlstad för 4 år sedan och har inte sett henne sedan dess. Hon heter Magic Moonshine.
#40 Nja… jag tror tyvärr inte det. Men hur ser hon ut?