Lösa hästar

aahw va sööt :)

dra upp kontraseterna lite? huvudet på andra hästen stör lite med, så dekanske skulle klonas bort (:
men annars var bilderna fina! (:

Fina bilder med bra rörelse men svansen är tyvärr avklippt på den sista bilden.. Lite mer kontrast/mättnad och skärpa skulle göra två underbara bilder ännu bättre ;)
Sommarkänsla! Håller med ovanstående :)
Bild 1: Söt häst och härligt fångat. Mulen på den vita hästen drar tyvärr till sig blicken jättemycket. Bakgrunden är väldigt fin, synd på staketet. Skulle vilja ha liite mer luft ovanför svansen, men det är inget som man stör sig på tycker jag. Sedan känns det som om färgerna skulle bli snyggare mer lite mer kontrast, men jag sitter på skolans datorer, och det är inte särskilt bra kvalité på skärmen.
Hinner bara kommentera en bild tyvärr.

Bild 1: Dålig kvalite. Synd att en annan hästmule kom med på bilden, och att elstängslet synns i bakrunden. Förövrigt är bilden livlig och bra, något färglös.

Bild 2 får väl ungefär samma komenterer som 1 :P
Inte så bra skärpa på någon. Den andra hästens huvud stör. Lite mer kontraster skulle behövas också. Svansen är även avklippt på sista bilden.

#1 Inte speciellt bra skärpa. Den andra hästens huvud stör otroligt mycket. Stolpen bakom hästens huvud stör den också, men i övrigt är bakgrunden riktigt fin. Det hade absolut inte skadat att dra upp kontrasterna på den.
#2 Jag gillar inte att svansen är avklippt, samt att man ser huvudet på den vita hästen. Stolpen vid huvudet stör jag mig på även på den här bilden. Dålig skärpa och dåligt med kontraster ;P Vill även se mer luft framför hästen
I övrigt var bilderna väldigt bra fångade :)
Bifogar exempel på hur jag hellre hade velat se dem.
Bild 1: Synd att den andra hästmulen kom med, och elstängslet i bakgrunden. Inte så bra skärpa heller. Annars är väl bilden ganska fin, kanske lite färglös.
Bild 2: Gillar inte att svansen är avklippt och att man ser huvudet på skimmeln.

#9 Mycket bättre!

Fina rörelser du har fått med :) Dock stör jag mej oerhört på den vita mulen, men den går ju lätt att klona ^^
Sen gillade jag inte ljuset, så jag prövade bara på skoj att andra lite i ph.
Det jag gjorde var:
Auto Contrast
Auto levels
Smart sharpen
Sharpen Edges
Du kan ju göra det själv, lite mer avancerat, men färgerna blev mycket bättre, tkr jag ;)