Vad betyder?
Satt och kollade lite information om min lilla kamera och hittade slutartiden på en sida. men jag vet inte riktigt vad de betyder.. någon som orkar förklara?
Slutartiden: 1/8-1/2000 s

Jag tror att de menar att din kamera kan längsta slutartid 1/8s. (en åttondelssekund) och kortaste slutartiden 1/2000s (en tvåtusendelssekund). Men jag kanske är helt ute o cyklar ^^
#1 okej :) Tack för att du försökte hjälpa mig ändå x'D mitt stora problem nu är bara o göra så man får kortare resp. längre slutartid x'D haha :)

#2 Vad är det för kamera ? 8>

Lagerquist har rätt =)
#3 det är en sony Cyber-shot dsc W30 långt namn :P Det är en kompaktkamera som är helt okej men man skulle ju ändå villja ha en system xD

#5 Jag har också en Cyber-shot fast DSC-W1, på den vrider man iaf ratten till M läget och klickar sen på menyn och väljer där :)
#6 okej :P min har inget M läge utan bara ett P läge som "nästan" fungerar som ett M läge.. har aldrig fattat vad de står för x'D

#7 Kikade lite extra noga på min och upptäckte att man inte alls kunde ställa in slutartiden… Däremot ISO, osv ^^
#8 okej x'D ISO och sånt kan man ställa in på min med men jag tror nog inte att man kan ställa in slutartiden tyvärr på min >_< xD