Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 386 ggr
Thorsson
0

Övrigt: Nikon D70?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har planer på att köpa ny kamera. Och har svarat på denna kamera:

Pris: 3 400:-   

Visa område på kartaLänken öppnas i nytt fönster

Digital systemkamera Nikon D70 i mycket bra skick (inga repor eller andra defekter)Inga döda pixlar. Ca 2400 exponeringar.
exkl. objektiv men med alla tillbehör inkl. 512MB minneskort säljes.

Finns i: Västervik

Jag undrar om det är någon som har denna kamera, eller någon som vet lite av den. Om hur många exponeringar den kan ta, mgp o.s.v Har letat lite här och var för att hitta information om denna kamera. Sedan kan jag ta mig till Västervik och kolla på kameran innan jag köper den, och jag kna säkert låna optik av en kompis. Till jag kann köpa eget.

Thorsson
0

Detta följer med: Laddare, batteri, kablar, manual på svenska, batterihållare för CR2 batterier, CD med Nikon View Software och ett 512MB sandisk minneskort

Ellsa
0

Prisvärd! Den konkurerar lite med D50, jag har sett på tester att D70 är bättre på vissa områden och tvärtom. Men riktigt prisvärd, det var inte många exponeringar. :)

Ellsa
0

Glömde att säga, den har 6,1 megapixlar och dom brukar kunna klara ca 50.000 exponeringar.

Thorsson
0

#3 Då har den ju ett långt liv kvar om inget annat händer ^^
är den värd det priset då?

Ellsa
0

#4 Ja :)

Absolut! 3400 är inte mycket.

Thorsson
0

#5. Okey. Är lite on om pengar just nu. så hm. jag får fundera. Men jag letar ju Nikon XD blivi liten nikonist^^
Så här ser han kamera ut!

Thorsson
0

Men den verkar ha en liten LCD

ElinH
0

#7 Det har den, men å andra sidan är den inte så viktigt tycker jag ;)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Thorsson
0

#8. Okey ;) Tycker ni jag ska slå till? Jag vill, men jag har inte dom pengarna. kulle ju kunna fråga om han kunde tänka sig en summa i månaden. typ. att jag betalar det jag kan nu sedan resten.. äsch jag vet inte. vill ju ha den!

Thorsson
0

Vad menas med " Inga döda pixlar "

Thorsen
0

Jag tycker själv att den är väldigt klumpig, till skillnad mot D40:n. Jag har båda kamerorna, och tycker att D70:n ger mycket fina färger och tar väldigt fina bilder ! :)

Lagerquist
0

Dina föräldrar kanske kan hjälpa till och lägga ut så kan du ha delbetalning till dem istället ? ^_^

Thorsson
0

#12. Kanske det. Brukar inte be henne om sånt. Köper detmesta själv. Får se.
#11. Den är väl nästan likastor som D80.n? Har fotat med en sådan och trivs bra.

SofieDahlberg
0

Har en D70 och gillar den ^^ Brukar vara fabriksfel på dem, men det får jag hoppas att det inte är på din. :)
Tycker att displayen är ganska liten, men det överlever man.

Thorsson
0

#14. Okey :) Har du så man kan få se lite bilder? :)

SofieDahlberg
0