Kritik - Dressyrbild :)

Ljuset är underbart, men steget och positionen skulle kunna bli mycket bättre. Men annars en skitbra bild för att vara inomhus ;)

Håller med, steget hade kunnat vara bättre men ljuset är helt fantastiskt! :)

Tack så jättemycket, steget kanse inte var det bästa, får tänka på det tills nästa gång =)
Ljuset är perfekt. Men skulle velat se hästen mer till höger. Steget tycker jag var helt okej, kanske lite tidigt.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

fint ljus men hästen ser ut att gå bakom hand…

#4: Tack tack.. =)
#5: Tänkte inte så mycket på hur hästens form var .. Den var bakomhand nästan hela lektionen men den var ju bara 5 år =) Tack för kommentaren, en till grej man kan tänka på! =)

putt =)
Jättesnygg!
Underbart ljus! Steget är helt okej, och formen på hästen är svårt för dig att påverka. Jag tycker dock att bilden är lite för kvadratiskt beskuren, men det är nog en smaksak ;) För övrigt - kanonbra jobbat!

#9: Tack Emelie! :)
Putt =)
Jättefin bild, verkligen ;) Men jag stör mig en aniing lite på kluddet i spegeln bakom ryttare

#11: Tack Maja. Det kunde tyvär inte jag påverka, men det går nog att redigera till i photoshop! :)
Fint:)Vad är "bakomhand" för ngt? (hoppasd det är okej att jag frågar)
Bakom hand= hästen går för långt bak med nosen, så att nosen pekar mot hästkroppen och inte neråt eller framåt.
Hästens form får mig att inte vilja titta på bilden ens, och steg-fasen gör det inte bättre.
Men fotografiskt sett var det en bra bild och ljuset är fantastiskt! Fattar inte hur du lyckats med det i ett ridhus, vad har du haft för utrustning, inställningar och hur var ljuset ''i verkligheten''? (om dörren kanske var öppen så att det sken på hästen när den gick förbi eller så?)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#15: Tack så mycket! Ingen dörr var öppen eller liknande, solen kom från fönstret & det var i flera delar av ridhuset . Jag har en Nikon D40x & har just nu bara 18-55mm men har kollat på objektiv så ska snart köpa ett. Jag kommer inte ihåg vilken inställning :/
Ah, har en nikon D40 utan x ;) också bara kitoobjektiv.
Fler ridhus borde ha rejäla fönster.. >_>
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ljuset var jätte fint ! Stör mig lite på kluddet i spegeln bakom ryttaren, och steget kanske inte var det bästa. Men annars var bilden kanon för att vara inomhus !

#18: Tack tack :)

Jättefint ljus. Steget tycker jag är helt okej! Vill gärna se öronen framåt.