Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 278 ggr
joooossan
0

Antal bilder på hemsida..

God eftermiddag/kväll :)

Funderar på hur ni gör / hur jag ska göra..
Om ni fotograferar en hopptävling t.ex hur går ni vidare med bilderna ? Ni kan väl knappast lägga upp alla bilder på alla ekipage på er hemsida eller ?

Mailar folk till er och frågar om du fångat några bilder på just det ekipaget eller hur går ni vidare ?

Jag själv fotograferar mycket ponnytrav, det blir många bilder under dagen och vet inte riktigt hur jag ska göra..

Kan väl tänka mig att många tar kontakt med er på tävlingsbanan (?) Men som sagt, har du några tips och vill dela med dig?

MvH Jossan

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Ellsa
0

Vissa gör det lägger upp alla (t.ex. har ett galleri som heter Tävlingsgalleri), andra skickar via MSN eller liknande :) Jag brukar skicka via MSN eller Hotmail.

joooossan
0

#1 Okej :) Men tar dom kontakt med dig då?

Ellsa
0

#2 Ja eller så tar jag kontakt med dem.

Cavello
0

Jag lägger ut alla bilder som jag har tagit under tävlingsdagen.

joooossan
0

Hmm, okej :) Jag funderar på att lägga upp endel bilder, men även kunna länka till t.ex pixbox eller ngt där jag har laddat upp alla.. Men jag vet inte :)

Ellsa
0

#5 Pixbox försämrar kvalitén :/

Klasselover
0

Jag ger ut visitkort under tävlingarna, sen får folk kontakta om de är intresserade av bilderna. Skickar oftast via msn, ibland mejl. Brukar lägga ut ett smakprov på hemsidan på de 15-20 bästa bilderna.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

jojjehanna
0

Jag brukar lägga ut alla bilder från ett evenemang, eller alla bilder som jag sparar, hinner alltid slänga en hel del. Sen får folk beställa av det de kan se.

joooossan
0

#6 Jasså? va synd ! Har aldrig provat att lägga upp bilder där men vet ju andra som gör..

#7 Smart ;)

Ellsa
0

#9 Japp.