Porträtt - kritik.

Bild 1:
Tycker den är bra bildmässigt :) Men kanske att du skulle ta bort lite luftutrymme till vänster i bilden. Sen var det synd att halva ansiktet är i skugga. Det ger ju en bra kontrast men jag personligen tycker inte om det, skulle antingen vart lite mörkare skugga eller ingen alls :)
Bild 2:
Den gillar jag mest ^^ Jätteba bild, ser inget jag ogillar direkt. bra att inte skuggan är så mkt i ansiktet. älskar de ludna öronen ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bild 1: Hästen har ett fint uttryck och det är fina färger i bilden. Jag tycker dock att det ser ut som att bilden är tagen lite underifrån, försök vara i ögonhöjd med hästen. Synd att den högra sidan av hästen är så mörk p.g.a skuggan. Jag tycker att bilden ser en aning överskärpt ut också, speciellt om man tittar på ögat. Annars en ganska mysig bild.
Bild 2: Jag tycker att även den här bilden känns som den är tagen lite underifrån. Jag gillar inte riktigt bakgrunden och synd på den stora skuggan på halsen. Jag skulle beskurit bilden mer i underkant, nu känns den lite avklippt. Den här bilden gillar jag tyvärr inte så mycket, den första var bättre.
Jobba på :)

Bild 1: Hästen har ett mysigt uttryck. Jag gillar dock inte att den är tagen lite underifrån och att det är så pass mycket skugga på den. Vänstra ögat ser dock överskärpt ut.
Bild 2: Även denna känns som den är tagen underifrån. Och bakgrunden känns rörig, och loggan gör det inte direkt bättre. Dock allderles för hård skugga på halsen

Båda bilderna är tagna underifrån. Ja, skuggorna är jag väldigt ledsen över, men eftersom solen var så pass stark var dessa de bästa resultaten av många bilder. Kan ju berätta att detta är första gången jag fotograferar hästar på länge, och med min systemkamera.
Men tack iaf för att ni tog er tid till att titta på bilderna! :)
#0 Gillar verkligen den här bilden! Uttrycket, ljuset, färgerna! Tycker att du lyckats kanon! Bra jobbat :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#6 - Tack så jättemycket!