Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 190 ggr
Saiop
0

Gamla bilder - Ge kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade gamla bilder på en massa bränskivor och skulle vara glad om ni kunde ge lite kritik på dessa :)

Bild 1

Saiop
0

Bild 2

Saiop
0

Bild 3

Saiop
0

Bild 4

SofiaGenne
0

Lägg alla i en tråd istället!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Twinlight
0

Varför lägger du inte alla bilder i en tråd? Fundersam

Saiop
0

#5 När jag gjorde det föut så klagade alla på att det var förmånga bilder i samma tråd

Twinlight
0

#6; Du tror inte att det var för många bilder att kommentera?

Mari
0

Bild 1:
Fin bild bildmässigt. Men gillar inte alls att det är en vedhög i bakgrunden, det drar ner mkt i bilden. Känns heller inte bra att bilden lutar, ser ut som hästen har högre bakdel än framdel.
Gillar uttrycket på hästen. Nästa gång kan du försöka ta bilden bakifrån så hästen kollar in i bilden :)

Bild 2:
Nej denna gillar jag ej alls. Känner ingen skärpa någonstans och man ser alldelens för lite utav hästen och för mycket utav gäset. Kanske hade kännts lite bättre om du hade gått ner ännu mer i nivå med fölet för nu känns det som man tittar ner på det.

Bild 3:
Den här är bra! Fin bakgrund! Stilren!. Synd bara att det ser ut som att man drar i hästens huvud med tyglarna, hade nog set lite bättre ut om hästen hade fått gått fram ett steg till så man såg lite mer av kroppen nu känns det lite som det bara är en hals med huvud.

Bild 4:
Nono! Denna vill jag inte ens kommentera tyvärr. Men du skulle ah gått ner mer i nivå med hästen, nu får man känslan av att man tittar ner på den igen, färgerna känns dassiga. Man ska aldrig kapa ben och armar vid lederna, alltså i detta fall vid hästens knän, känns och ser inte bra ut alls. Bajshögen i bakgrunden är ju inte direkt nått i ögonfallande heller..

Ursäkta om det blev mycket negativ kritik nu :( Men fortsätt att kämpa på! Det absolut första du kan göra är att ha EN bild i tråden ist för 4. Blir för många att kommentera !

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Saiop
0

#8 tack så mkt, man måste ju få negativ kritik annars vet man ju inte vad man ska ändra. Så jag är mycket tacksam för det :) Men bilderna är som sagt tagna för 3 år sedan så :D