Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 359 ggr
Fiaa2
0

Stativ - Vad för något?

Nu ska jag snart köpa ett stativ och vill veta lite vad ni har och vad ni tycker om just det stativet. Är det Enbens, tvåbens eller trebens?

Mvh Sofia

senna
0

jag har ett 3-bensstativ av urgammalt märke, funkar dock felfritt. Enda dåliga är väl då att man måste 'skruva' på och av kameran varje gång man vill använda det. lite jobbigt..

men som sagt: förrutom det funkar den jättebra, kan bli ca 2 meter, om inte mer när man 'packat' ut den helt. jättebra! :)

Kattapult
0

Det beror vad du ska använda det till.

Jag har ett enbensstativ.

Ett enbensstativ är ju tex. bra om du är "på språng" och vill kunna bära med dig det utan att behöva fälla ihop det.

Är du däremot ute efter ett stativ som kameran kan sitta på utan att du håller i det och vill ha ett lite "robustare" stativ kan du ju välja ett 3-bensstativ.

Jag kan tycka att jag inte får en heelt skarp bild i dåliga ljusförhållanden med mitt enben, men det funkar ändå bra :).

Har aldrig använt ett 3-ben, så det kan jag inte "döma" ;).

Ellsa
0

Trebens är väl stadigast tror jag..

Marija
0

Jag har ett trebensstativ, Velbon DF-60. Det är väl inte det bästa, men det täcker mina behov i alla fall!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lininaa
0

Jag har ett Hama Star 62. Jag använder inte stativ så jättemycket, och ville därför inte lägga ut så mycket pengar på ett. Det räcker helt klart för mina behov och är billigt.

Anna
0

Jag har ett trebensstativ, Stits 3U/BA. Används inte så mycket, iaf inte till hästfotografering.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinSvensson
0

#5 vart beställde du ditt ? =) finns nämligen inte på cyberphoto ;P

Lininaa
0

#7 Jag köpte det i affär, på Siba.

ElinSvensson
0

#8 jaha, tack så mkt! Får kolla upp det! :)