Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 730 ggr
camillaabrahamsson
0

Fota i februari :/

Vad fotograferar man så här års? (ursäkta dum fråga) Alla hästhagar+hästar är leriga och oftast är det gråtrist ljus.

LindaKarlstrom
0

och jag som verkligen älsklar att fotografera i februari :o eftersom det äntligen går att fota igen ^^

Anna
0

På inomhustävlingar. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lininaa
0

Måste erkänna att jag känner ungefär samma som #0. Det finns inte så mycket inomhustävlingar jag har möjliget att åka på, och dessutom har jag inte riktigt rätt utrustning för det heller. Men jag försöker att varva med annan fotografering istället, t.ex. macro, medans jag väntar på ljusare, färgstarkare tider :)

divansson
0

Haha, och här är det hemskt isigt, så man halkar varje steg man tar :P jag har inget att fota, inte en enda tävling i närheten förrens i Maj! visst, travtävlingar finns, men det är så mörkt när de är, annars går man bara i skolan :/ Igår var första gången jag fotade i februari, det var för att vi var på travbanan med två hästar.. :P  så de finns Ingenting här.. Jajja.. jag har laddat upp dressyrbilder från våren 07, var 368st, inge vidare fina heller, så jag har nått att göra iaf ;P

Twinlight
0

Själv har man turen att det är en tävling på Grevagården den 29 feb. - 2 mars. Har dock ingen bra utrustning för att fota inomhus… :/

AndreaK
0

Jag har precis köpt ett objektiv så att jag kan fota inomhustävlingarna på Alingsås RS, men då kom Sofia Genne och Cecilia Jacobson och snodde ponnytävlingen på min hemmaklubb mitt framför näsan på mig *morr*  (okej, jag var väl lite sent ute). Haha, snopet. Men det kommer fler och dem har jag redan bokat in mig på :)

Colt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TRAAAV kan man fota året om! =) Fotade senast i Fredags :)

senna
0

testa fota något annat än hästar då. det är ju nu alla (nästan alla) blommor blommar! :D

AndreaK
0

#8 Blommor? Här är det snö :)

MLAfoto
0

#8 Säger det samma. :P Här har vi 30 cm snö och -5 C … Inga blommor här inte ;)

Ellsa
0

Hästar ute i snön och tävlingar i ridhus :)

divansson
0

Förresten hinner jag inte med så mycket fotande nu heller. Slutar runt 16 varje dag, de andra dagarna jag slutar skolan tidigt kör och rider jag dagarna ut. efter 17 hinner jag fota, men nu är det bäcksvart vid den tiden.

Fasst nu funderar jag starkt på att fråga om "jobb" hos en ponnytravuppfödare i närheten, så ja får köra å ride lite mer ;) haha..  så då kanske de blir lite mer å fota endå?

senna
0

#9, 10- ingen snö här nere iaf. :P

Teja-Bea
0

Men ut och spring de dagar solen skiner!! Här i Eskilstuna har det vart jättefint väder i flera dagar nu!

Heelt underbart ljus frammåt eftermiddagen!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Kattapult
0

Vi har 7,4 grader i skuggan just nu. Så här ser det ut såhär:

camillaabrahamsson
0

fotade islandspollar idag ^^

Ellsa
0

#16 Oj det ser ut som vår! Här i Umeå snöar det..

Lizzan
0

Här i skellefteå är det också snö, men kanske inte världens roligaste fotoväder…

Lininaa
0

Ingen snö här i Karlstad i alla fall…

Marija
0

Snö är det här också ^^

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kattapult
0

Eller så gör man som jag gjorde idag. Man fotar bin xD 11 grader i skuggan ^^

Marija
0

#21 Oj, redan bin? Vart bor du? 8D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cavello
0

Fotade ett gäng hästar som går i en sommarhage nästan där jag bor nu. Hästarna hade vårkänslor iallafall, fram och tillbaka i galopp och alla rullade sig minst 1 gång. Ponnyerna rullade sig tom. 4-5 gånger. Tycker synd om ägarna som ska borsta bort skiten sen x)

Canonball
0

Fullt solsken idag, "stekhett" i solen och milt ute, så det var ganska bra fotoväder Glad

AndreaK
0

#13 Nä, nu har våren kommit här också. "Här nere", var är det? Jag bor i Alingsås.

Hedman
0

Man får passa på de gånger då vårsolen faktiskt tittar fraM.

Själv tog jag några kort på min polle i solen igår :=)

Monsa
0

Här går det bra att fota Hästarna iallafall när solen lyser och snön gnistrar vit