En titt ner i kameraväskan
Här är då en titt ner i min kameraväska.
Ta gärna kort i din så får alla se hur det ser ut i din :)
I min kameraväska är det: En Nikon D50,
objektiven Nikon AF Nikkor 50mm 1.8, Nikon DX AF-S NIKKOR 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED & Tokina SD 70-210mm 1:4-5.6, en Soligor MZ-400 AF + ett ministativ. (bilden är tagen med mobilen)
#0 Vad har du för kameraväska?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#2 Vad har du för väska?
Kan inte alla skriva vad de har för väska också? :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har en LowePro Micro Trekker.
Min kamera väska:
*Canon EOS 300D (orginal objektiv sitter på) *Canon EOS 350D, Sigma tele objektiv 70-300mm (sitter på) *Filterdukar, massa olika skydd m.m ^^
hahha, skit va stort de blev XD

#6 blev lite sugen på din väska! Har ingen aning om vad jag ska ha för väska nu, för den jag har nu, kmr bli för liten när jag köper till telet Oo 8]
#10 Haha ;) Jo, jag gillar i alla fall väskan, även om jag tvekar på att jag får plats med ännu ett objektiv. Men så har jag ju redan ett tele i, och ett macro + kitet :)

#11 haha okej ;) tittar runt lite nu, och din väska var ju inte dyr . få se vad det blir ;)
Också rätt sugen på Linas väska. Har ju bara en liten väska (orginalväska), endast plats för kameran + ett objektiv på.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Har för tillfället 3 olika väskor:
- Nikon orginalväska från Lowepro (axelrem)
- Lowepro Orion Trekker 2 (ryggsäck)
- Lowepro Mini Trekker Classic (ryggsäck)
Förutom det ni ser på bilden så har jag minneskort, extrabatteri, filter, putsduk, visitkort, stativ, fjärrutlösare och lite annat smått och gott i facken på väskan (då Mini Trekker Classic).
#0 har du inga linsskydd?
Har faktiskt ingen bra väska heller, letar efter en Crumpler ryggsäck men måste åka och titta någonstans vilken storlek som jag kan få i allt i.. Men när jag hittar väska ska jag lägga upp bild (:
#16 Crumpler rules! Har dock vuxit ur min och den har datorfack vilket jag inte behöver. Hm, kanske borde sälja den…
#17 Vilken modell är det du har?

#1 Någon Nikon som är typ 15år gammal.
#15 Jo det har jag men inte på :)

#19 använder du inte linsskyddet :O?

#21 Jo men jag menade att jag inte hade det på bilden..
#21 Vem använder linsskydd? Jag använder inte det på något av mina objektiv. Fast måste hitta ett till mitt 300 för där finns inga filter man har längst fram "/

#23 Jag gör.
#18 Kollade kvittot, Crumpler FD-002 inköpt 2005 för 1538:-. Minns inte vad FD står för men hittade inte riktigt motsvarande på deras hemsida. Min har fotodelen som deras Royal Court, men inte det facket med typ mobiler och så i och datorfacket öppnas ungefär så men då sitter datorn på uttersta delen och innanför kan man ha kläder etc. Tror inte det var största storleken när jag köpte den men en av de större.
#23 jag gör! Är expert på att peta fettiga fingrar på glaset så jag har gärna på skydd för att slippa rengöra så ofta…
#25 Okej, letar efter en av de största dom har just nu (:
Torkar nästan aldrig av mina objektiv. Kör med filter på och kanske 1 ggn i månaden så blir det avtorkning :)
#26 ja, jag behöver också en större, tyckte de med kameradel över hela ryggan kändes intressanta, på min har man ju "bara" facket där nere även om det rymmer en hel del. Hade aldrig ont i ryggen/axlar av att bära min Crumpler en hel helg men min Scandinavian Photorygga som jag har nu är inte skön…

*Putt*

*Puttar mer*
#23 Jag xP
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Öhm har du inga linslock på dina objektiv? :O
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag använder alltid linsskydd dom håller längre då!

#31 Du verkar inte ha läst, jo det gör jag!
#31 Du menade säkert mig, så neop. Det har jag inte. Man bara tappar bort dom och dom är allmänt i vägen. Har UV filter istället. Det skyddar mot det mesta.

#34 Hur gör du med 300:at då? Det är väl instick på den?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#34 Nej menade Ellsa för det var inga på bilden
#33 Nej har inte orkat läsa hela tråden, tyvärr. Varför hade du dem inte på objektiven när bilde togs?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#35 Jag har ju instick i den, sen har jag faktiskt inget skydd till frontlinsen. Funderar på att be någon som är duktig på att sy fixa något för man vill inte ha repor i den frontlinsen.
Så om någon är riktigt duktig på att sy så säg till, eller någon kanske vet var man kan köpa orginal?

#36 Vet inte, man såg dom tydligare då. :)

*Puttar* Fler som tagit kort i kameraväskan? :)

*Putt*
#42 vad heter den Crumplermodellen du köpte? Jag vill också ha en ny.
#43 Det är Zoomiverse XL, tror det är den största faktiskt (: Om du ska köpa så köp på Crumler UpNorth i Sthlm, Crumplers egna butik och det är billigare där! :)

Crumpler finns även på YFO i Göteborg, fast inte i lika stor skala som i Crumplers egna butik såklart ;)
#45 Men alla butiker är dyrare än Crumplers egna. Jag fick min 1100:- billigare än på FotoVideo i Sthlm och då är det absolut ingen skillnad mellan väskorna..

Snyggt Kattapult!
#44 tusen tack för tipset! Vet du att om man åker förbi ursprungsbutiken i Melbourne kan man t o m få välja egna färger på sin väska… Det vore något… Jag ska se om jag kan kika på väskan i affär här och sen beställa från den i Stockholm om det går.
#48 Nästan värt en resa till Melbourne bara för det.
Det är bara att ringa eller maila till butiken i Sthlm så kunde dom skicka väskor.
#47 Tack :)
#49 exakt! Och inget dumt resmål heller… Alltid bra shopping i Melbourne och ja, perfekt resmål!