Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 680 ggr
Marija
0

Shettis, konstruktiv kritik.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sol och lagom varmt idag, så jag passade på att åka till stallet. Självklart var kameran med, hittade en bild jag vill ha konstruktiv kritik på.

Beskärd, har ökat mättnaden, ljusat upp samt ökat kontrasterna lite.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lininaa
0

Bilden är väl ganska mysig, men tyvärr gillar jag den inte så mycket. Jag tycker att den är för mörk vid själva ögat, och jag tycker inte heller att ögat ser skarpt ut. Jobba på!

AnnaJohansson
0

Håller med Lina, och måste tillägga att när man ser ögonvitorna så ger inte bilden ett mysigt intryck snarare ett intryck att hästen är uppstressad och/eller rädd. Men som sagt, Kämpa på!

Marija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Tackar. Vad vore världen om alla tyckte lika? ;)

#2 Tack.

Det där med ögonvitorna tyckte jag gjorde lite av bilden, efter som jag tycker att det röda/oranga i manen påminner om eld. Men sen är jag ju lite som jag är X)

Har ljusat upp den lite, bättre eller sämre?

OliviaJ
0

Håller med Lina & Anna.

Lagerquist
0

Tycker inte att hästen ser rädd ut faktiskt, bilden skulle inte vara densamma eller vara lika intressant om ögonvitorna inte syntes. Gillar den redigerade bättre, och färgerna är defenitivt mysiga!

Marija
0

#4 Tack!

#5 Precis min tanke. Tack! :)

Klasselover
0

Tycker du skulle haft mer luft under och till höger om ögat, annars var den jättefin! Bra jobbat :D

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Marija
0

#7 Tackar! :)
Om jag tar med mer luft i underkant kommer grimman med, tyvärr.

neonrosa
0

Jag håller med Anna och Lina, och sen kändes inte kvalitén toppen heller, tyvärr.

Marija
0

#9 Okej, tack!

neonrosa
0

Oops, glömde en sak;) Gillar starkt ljuset som hamnar på luggen!

Marija
0

#11 Tack, gillar det också. :)

Ellsa
0

Jag gillar inte beskärningen under ögat.

Marija
0

#13 Greppar inte riktigt. Menar du att du vill ha mer luft under?

SofiaGenne
0

#5 Tack, Lagerquist skrev precis det rätta om ögat! Håller till fullo med henne, tycker det är bra jobbat. Känns aningen oskarp, men beror antagligen på beskärningen, och att skärpan valt att lägga sig mer på pannluggen där den ljusats mycket och neråt nosryggen.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Marija
0

#15 Tack! (: