Hästögon
Tyvärr gillar jag inte bilden. Tycker inte om hur man ser din(?) spegelbild och dessutom känns bilden utfrätt på vissa ställen. Och sedan så ser man att skogen lutar väldigt mycket också.. Ut och försök igen (:
Njae. Håller med #1 ganska mycket. Att skogen lutar är väldigt störigt. Men ett bra försök :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#3 aw, snyggt öga! lita svarta å lite vita ögonfransar? :) skulle dock vilja se tajtare beskärning..
#0 - Bra skärpa emn jag stör mig lite på den snea horisonten i bakgrunden och speglingen i ögat…
Passar på att lägga upp en egen bild som jag blev rätt nöjd med.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Borttaget, inget hästfoto.
Vad tråkigt :( Bara för att det inte är ett hästöga…

#6 Fint! Gillar att man ser lite av bläsen och pannluggen. Dock skulle jag vilja ha ögat liiiite mer centrerat. Sen känns det som att skärpan inte ligger på ögat (?). Men bilden var verkligen fin! Bra jobbat :D
Foo på elegant (ridskolehäst)… Obs tog den med mobilen.. Fina bilder. :p
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#10, men detta är ju Hästfoto.ifokus alltså ska man visa just Hästfoton ;)
#14 Tack så mkt för kommentaren! :D

#23 - Häftig!
Jag kommer snart lägga in en hästögonbild ^^ Ursäkta mitt inlägg när jag inte fick lägga in ett får öga XD

#9 Pixlarna har ju inte i stort sätt någonting att göra med bilderna, bara upplösningen (?) Och 5 pixlar är rätt vanligt på en digitalkamera.
Nu kommer min, detta är vårat 23-åriga halvblodsto. Får jag skryta lite? (A) Hon har hoppat 1.50 klasser, och tävlat i Grekland - Aten. Vet ej vilket år, men hon och hennes ryttare vart bästa svenska ekipage! :D
Så, färdiskytit ^^
På bilden är det lite synd att då mycket bredvid ögat syns.. alltså det vita.. Men ajja :) Jag blev förälskad när jag såg in i hennes ögon där solen lyser genom :)

#30 Annorlunda, men superhäftig!

#9 Tyvärr ligger fokusen fel och därför är inte bilden den bästa, ögat är ganska suddigt ! :/ Annars skulle den nog varit fin :)
#10 väldigt fin men fokusen ligger fel, på ögonfransarna istället för på ögat.. Väldigt synd!
Men alla hästögon är fina :) Ska se om jag kan bidra med någon!

Snygga bilder allihopa :D
#30 är så häftig :)
Ska lägga upp nån bild när jag kommer hem sen.

lagerquist - hehe, ja.. han stod och tuggade på min luva hela tiden när jag sklulle fota andra hästar.. han slutade bara när jag fota honom.. men inte helt lätt att få honom att stå still ^^ jättevacker bild du har tagit (:
#41 Wow! Riktigt snyggt.

#44 riktigt häftigt öga, men det ser lite "läskigt" ut när det är så nära, men endå coolt. kan inte ena mig :P
Har en jättefin bild på min andra datorn..
#45 Tack för din kritik! Jag vet inte riktigt heller vad jag tycker, men jag måste säga att han har snygga ögon. :) han har ett blått och ett brunt …

#47 Jättefin bild och öga, synd bara hårstrået som förstör över ögat, det är väldigt störande (klona?) sen så hade jag gärna velat sett lite skärpa liksom framför runt ögat, om du förstår?
Men annars jättefint :)
#48 Tack. Jag stör mej också på hårstrået över ögat, får väl ge mej på att klona bort det. :)
Edit: Försökte klona, men jag är alldeles för dålig X)

Bild jag fotat på Eve's häst Pepinis öga, är ingen direkt närbild på ögat, men jag tyckte den såg så härlig och sagolik ut :P
Har dock väldigt svårt att bestämma mig för hur mycket jag ska beskära den, tips?
Har beskärt den såhär nu eftersom jag vill ha pannbander med eftersom det gör sig så bra i bilden.
(Sry för dålig bild, har kopierat min bild från min bilddagbok eftersom jag inte har tillgång till orginalet just nu)
#51 Jag gillar verkligen bilden som den är. Tycker inte att den behöver beskäras.

#52 tack :)
#51 Jag håller med Lina. Tycker inte att den behöver beskäras.
#47. Tack för din kritik! Kan prova sänka kontrasterna!

#42 & #43 Tack så mkt :O)
#56 Riktigt snygg! Bra jobbat :D
#58 Har ingen kritik alls på bilden. Urläcker! Gillar att bakgrunden tonas mot en lite mörkare nyans ut mot vänsterkanten, det ger en fin inramning. Riktigt bra jobbat Emelie!

#60 En ganska häftig bild tycker jag. Synd att den är lite oskarp, men jag gillar den ändå. Kanske testa att redigera den på något annorlunda sätt där det oskarpa inte stör utan kanske kan tillföra bilden något?

håller med #60 , ganska cool färg på ögat också :D

fina bilder allihopa. :)