Hopp bilder

#0 Verkligen en Ögonblicksbild! Bra taget, man ser verkligen hur mycket hästen tvärstannar när ryttaren ligger frammåt och gruset bara yr.. Det är rörigt i bakgrunden, men hus är ju inte så mycket att göra åt, så det mest störande är nog stolparna med lampor på och det röda "skjulet". synd att svansen vart kapad. Annars ser skärpan bra ut, och jag tyckar att ljuset ser bra ut.
#1 Jag är inte bra på tajming, men jag tycker att det ser ganska bra ut, sen skärpan och ljuset är fint. Hästen ser glad ut, men även här tycker jag att det stör med bakgrunden, fasst här bara lite, folket, huset och lyktstolpen. Annars tycker jag den är fin :)
#2 tack så jätte mkt för kommentarerna :)

Twinlight. Du har ju höjt kontrasterna med. Nu är den ju över exponerad..
Blev mkt bättre utan lyckstolpe, men gillar orginal färgerna bättre, annars vare jätte snyggt :'D är inge bra på att redigera, de syns lite på mina bilder… :/

#8 höll hon sej kvar? :O

#0 #1 Är de där fotade i Örebrotrakten?

Fina bilder btw ;)
#11 nej, i Solna :)

Ojoj!!

#18 Jag gillar bilden jättemycket! Fint uttryck hos både häst och ryttare. Synd att den är lite sned, och att den på vissa ställen känns lite utfrätt. Jag gillar verkligen bakgrunden, med det gröna och röda. Bra jobbat!

#0 och #1, haha det där är taget på huvudsta ridklubb :D jag tog också en bild på när den hästen vägrade, haha men jag har råkat radera den :/
jag rider på den ridskolan btw ;)
#21 Jag tycker att det är en fin bild. Skulle gärna vilja se hästen lite mer uppmärksam, och den gula delen av staketet stör lite. Vissa skulle säkert säga att bilden är tagen för tidigt, det är väl inte det vanligaste att ta innan hovarna har lämnat marken, men jag tycker faktiskt om den så som den är. Om du hade väntat hade det nog lätt blivit så att det det blev för sent i språnget istället, hindret är ju inte så högt. Jag tycker att bilden är bra, även om den inte ger någon WOW-effekt för mig.
Hård kritik kommer här… ;)
Jag tycker den är för tidigt tagen. Bilden är inte smickrande för hästen då den både ser "loj" och ganska tjock ut. Uttrycket är inte det bästa. Tekniskt sett är den bra med skärpa, skärpedjup, exponering osv. Men hade den varit senare tagen i språnget tror jag det hade sett bättre ut, som sagt, ponnyn ser väldigt kraftig ut nu. Jag hade nog beskurit bort lite luft i överkant också. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack för kritik! Alltid trevligt att se vad man kan göra bättre ;)
#24 Mycket härliga färger och mjuka skuggor. Och bra bakgrund, vilket är sällsynt på tävlingar.
Dock gillar jag inte riktigt beskärningen. Jag tycker ekipaget blir för centrerat på nå sätt. Jag hade nog beskurit med aningens mindre luft bakom och mer framför.
Men jag gillar bilden! ;)
http://www.regret-nothing.com

#26 Urläcker och annorlunda hoppbild! Gillar den skarpt faktiskt! Lite rosaröd i tonerna dock, men det är ju lätt fixat i Photoshop.

#27 - Tack :)
#29 rörig bild, lite oskarp tkr ja, tyvärr ingen bild ja gillar då den är väldigt rörig som sagt.
#29 Jag håller med 30 helt och hållet. Det är väldigt synd på bakgrunden, människan i vänstra kanten och hindret som skymmer lite. Och särskillt skarp blev den inte heller. Synd, men det är ju inget du som fotograf kan göra något åt.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#32 Ett väldigt livligt ekipage! Bilden i sig är fin, men jag tycker att du ska beskära bilden. Skärpan är ju tyvärr inte superbra, men bakrunden är väl ganska okej ;)

#2 Vart är bilderna fotade?
#32 Perfekt del av språnget! Dock gillar jag inte riktigt beskärningen. Skulle vilja se bilden stående. Sedan så känns inte skärpan som den bästa heller, kan det vara så att du laddat upp en för stor bild? Det är även synd på den lite störande bakgrunden.
Annars en fin bild.

Lite OT: #7 Vart har du tagit bilden eller vad heter ekipaget.
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
#34 ja antar att du va där dan innan, när de va ponnisar som hoppade?
#35 bild #2 har inte laddat upp ngn bild :P
#39 Lite för tidigt i språnget. Beskärningen tycker jag knasig, skulle velat se den i stående format. Annars fin. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#40 Tack :)
Det är en av mina första häst med nuvarande kameran så det är ett tag sen.
#39 Det är ju Lisa och Copy ju! :)
#42 Japp från råsta,sa ju att jag ridit där

#1 känner både häst och ägare:) Hästen Heter Ezkhil och är efter Robin Z :)
#43 Sa du? Vem red du?
#45 Ja,jag red Cruella ett tag

#46 Ja, just de..

#50 Hoppbilder var det X)

#0 du borde fokusera på att fånga ekipaget i mitten av bilden. Bilden kan lätt förstöras av att ekipaget inte blir i mitten. Tycker dock du fångat ögonblicken bra.

#53 Att placera ryttare i mitten av bilden kan även göra att bilden verkar tråkigt, det bästa är enligt min åsikt att placera objektet efter gyllene snittet alltså inte exakt i mitten, det ger ett intressantare intryck. Men jag håller med om att det borde vara mer luft bakom hästen i bild #0 ^___^
#52 Perfekt ögonblick! Hästen ser allert ut, synd bara på kvalitén och att ryttaren tittar ner. Om jag ska vara petig skulle jag vilja ha lite mer luft åt höger alltså ett det håll som ekipaget är påväg mot 8> Men det är en pettitess ;)
Har inga hopp-bilder på laptopen kanske bidrar med ngt sen ^_^

#55 Jag tycker att det är en väldigt läcker bild och annorlunda på sitt sätt. Språnget var okej fångat men lite tråkigt uttryck från hästen, men ryttarens var bra!

#57 Kolla längre upp, denna bilden har du redan lagt in :)
#53 JAg gillar verkligen inte när bilder är i mitten, jag tror många håller med mig. Men tack ändå!
#54 Tack för din kritik! Jaa, kvalitén är urusel. :) Kanske kan kolla om jag kan göra något åt beskärningen :)

*putt*

#60 Jättefin bild! Ren och naturlig bakgrund, snygg bokeh, och ett fint uttryck hos hästen, att delar av den är utfrätt är inget som stör mig. Jag skulle nog vilja se hästen i ett lite senare moment i språnget, så bakbenen har lämnat marken, men annars tycker jag att det är en perfekt hoppbild :)
#62 Föregående bild ska komenteras
Bifogar en bild på Caroline Claeson och Camelot från förra årets omgång av Bohuscupen/Div III. Jag orkar inte leta upp och förminska orginalet, så det får bli en ganska liten bild anpassad för hemsidan.

Oj, hade glömt och komentera föregående bild. Ursäkta ;)
Fin bild för övrigt, var bilden tagen i skymmning? den var fin iaf
#63 Härligt uttryck på både häst och ryttare. Dom ser verkligen ut att flyga över hindret. Och jag tycker den passade bra centrerad.
Men den känns lite ljus tycker jag. Och den skulle nog tjäna på att bli aningens skarpare.
Bifogar en bild från Ponny SM på täby förra året där det var svårt att få ren bakgrund.
Bild nummer 1 är jättefin. Men ändå tycker jag inte om den, den ser för hemskt ut. Annars är det fin possition och ett bra ögonblick! LYCKA TILL
#66 ja hade helt missat dej xD men tack, jaa den ser lite dramatisk o hemsk ut tkr ja me, man vet inte riktigt va som kommer hända nästa ögonblick, sitter hon kvar eller inte? ;)
Tack iaf
#65 Gillas skarpt!
Kritik på den här, någon? Whitaker på hingsten Utan van Erpekom under Stockholm Horseshow 07.

Fina bilder allihop! Jag längtar enormt till tävlingssesongen drar igång, i Umeå kommer jag typ finnas på varje tävling! (:

#70 Gillar den bilden, härlig fartkänsla i den. Gillar att den är fotad lite snett bakifrån, det hade kunnat bli kalkon av det hela, men det här funkar.
#71 Gillar både häst och ryttares uttryck och den var fångad i rätt ställe i skuttet. Men jag tycker att du antingen borde zoomat in mer eller zoomat ut mer. Zoomat ut så man fått se hela hindret.
#73 Jättefin bild! Fast den känns lite grå, det svarta är inte riktigt svart. Och lite mer luft framför hade nog gjort bilden ännu bättre :)

Bild 1: Gillar den inte nå vidare. Ser ut som om ryttaren ska ramla av ;P Jättestörande byggnader, staket och en lyktstolpe i bakrunden. Nja, försök igen!
Bild 2: Mycket bättre än den förra. Synd att byggnaden kom med. Även här stör stolpen och staketet, och folket. Men mycket bättre än förra bilden.
#78 jag tkr helt tvärtom som dej, ja älskar bild 1 (ogoist nu men ja) den är dramatisk och man vill se mer, lyckstolpen är störande ja men det finns bilder där den är bort klonad, huset är en del av den där platsen… den tkr ja inte förstör ^^

#80 vi kommenterade bild #0 och #1

Här är en av hoppbilderna från Sundbyholmshoppet!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#82 ingen proffs fotograf men den bilden skulle varit riktigt perfekt om de dära störande gråa någonting inte funnits där.. förrästen va e de för nått ??

Ganska fint men övning ger färdighet så det är bara att öva på att få till det. Bilderna ser lite tråkiga ut så pröva med lite mer mättnad kanske.

#86 - Din bild var jätte fint, men synd bara att hinderstödet var i vägen. Annas jätte fin bild. Kanske kan du beskära så att den halva funktionären inte syns på bild. Jätte söt pålle =)

#86 Tycker bilden är fin, Bra fångat och söt ponny, dock är det inte direkt vidare skärpa, och hinderstödet stör mig. Skulle vilja ha med liiite till bakom hästen och beskära pyttelite i nederkant
#86 Känns inte helt skarp, gillar inte den kvadratiska beskärningen. Tycker placeringen av loggan stör lite väl mycket. Hästen försvinner lite i bakgrunden som är ganska rörig, vad hade du för bländartal där?
Gillar delen av språnget du fångat, fint ljus, inget brus. :)
Vill ha hård och konstruktiv kritik på den här bilden!
#88 - Det är synd att ryttaren är kapad, jag tycker det förstör bilden. Den är tagen något tidigt tycker jag, men fina färger och fint uttryck hos hästen!
Vill gärna ha kritik på den här bilden.. Ursäkta ögat, gjorde en slarvig redigering av rött öga..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#87 Tack så mycket!
#89 Kunde tyvärr inte flytta mig då jag inte kunde stå på framridningen eller annars rakt framifrån. Det är skärpa i stort format. Men tack så mycket du med!
#90 Bilden är skarp i stort format, använde 2.8 så kan vara lite luddigt. Eftersom hoppningen var inne gick det varken att variera bakgrunderna eller platsen jättemycket, rätt mycket folk överallt. Men tack så mycket!
#85 din bild har jag sett på hastnet mfl, var de din häst lr?
MVH
Sanna

#50 Alingsås? :) Där håller jag till.

Ska tänka på allt det där till nästa gång!!!