Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 1137 ggr
elinnn
0

Norrland

Jag bor i Norrland & har nyss köpt min Nikon D40x , jag vill gärna ha tips på tävlingar/utställningar osv. här omkring! =)

stora/tävlingar jag vet i norrland ;

Bergsåkers Open Trot ( TRAV )          

Sundsvall RK 3 - 5 års test   ( UTSTÄLLNING)      

SM i Umeå 2008/2009 ? ( HOPPNING )                                   

Nationell storhäst dressyr SRK (DRESSYR)                                                                            

Islandsridning ( TÖLT & 4 GÅNG )                                                   Westerntävling/ar ? 

Emelie-G
0

I svenska ridsportförbundets tävlingstermin kan du söka efter tävlingar i närheten av dig :)

elinnn
0

tack så mycket , emelie :]

ElinSvensson
0

emelie är alltid snabb och hjälpsam, det gillar vi ;] (Y)

Marija
0

JennyStaaf skulle väl ha någon utställning i Näsåker? Någon som kan rätta mej eller bekräfta?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Johannna
0

Bor själv i umeå så har lite koll.
SMet är 2009, på URF, och dessutom inomhus så du kan räkna med att inte få så bra bilder då dom har kass belysning där.
Sen är det shetlandsutställning 26 juli i Lövånger och även 23 augusti på Umåker.
4-6 april är det nationell hopp för häst på URF men då det fortfarande är innesäsong så blir det nog inte så bra bilder. Sundsvalls Rk har nationell hopp. för ponny 12-13 april, antar att även det är inomhus. har dock ingen aning om hur belysningen är där.

Det var några jag kommer på bara sådär. Annars kan du gå in på emelies länk och söka tävlingar nära dig.

SofiaGenne
0

URF = Uddevalla Ryttarförening :o ?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Johannna
0

URF = Umeå ryttarförening ;)

SofiaGenne
0

Aha, gaah, varför måste dom ha samma förkortning xD
Tyckte väll att det var lite knasigt om URF i UDDEVALLA skulle ha, det ligger liks inte i Norrland xD

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Lizzan
0

Kul med dressyr på SRK :) rider där så ska defienitivt dit och fota :)

Marija
0

SRK? Vilken förening? :)

Johannna
0

#10 Sundsvalls Ridklubb skulle jag tro.

Marija
0

#11 Okej. Inte så långt i från mej, ca 2 timmar med bil.

Lizzan
0

Inte Skellefteå Ridklubb?

elinnn
0

jag hade jättgärna viljat åka upp på shettisutställningen, men jag bor här i Sundsvall & det tar ca 2/3 tim med bil, och jag tävlar ganska ofta , hmmm …

Sundsvalls Ridklubb har fatkiskt bra ljus, det är inte så mörkt som det  kan vara .

Jenny Staaf, skulle jag köpa en häst av en gång i tiden, men det är långt till Näsåker från mig , fast jag vet inte prick, kanse 4/5 tim ?

Lizzan : SRK ska ha väldigt många tävlingar i år tror jag, troligtvis ponny nat. dressyr (?) isåfall ska jag både dit och tävla & fotografera ! :) Det går snabbt att åka dit också, jag bor mittimellan härnösand & timrå.

men egentligen , hur långt åker man inte för att fotografera (?) haha =)

JennyStaaf
0

#4 Ja det stämmer att jag fått ok från SWF med utställning i Näsåker, dock har jag inte domare ännu, och eftersom det är svårt att få tag på domare hit upp, så blir det så att datum blir den dagen en tillfrågad domare kan… ännu så länge inget klart men jag hoppas snart ha mer info.

#14 oj, skulle du köpa häst av mig, vilken var det och vad hände eftersom du inte köpte den? Vi har 16 mil till Sundsvall, det tar knappt 2 timmar med bil (utan släp), tar det 4/5 timmar låter det som man tagit en väldigt lång, besvärlig omväg!

Marija
0

#15 Okej :) Kommer antagligen fota om jag kan det datum som bestäms.

Ellsa
0

Jag kommer fota på SM i Umeå 2009 iallafall :) Kommer bli lite svårt, men vi ska bygga nytt ridhus och så.

elinnn
0

#15; Variant hette han , har jag för mig :] Men jag var lite för liten då för att köpa en D ponny så jag rider fortfarande B ponny , har 2 år kvar på dem , så vi bestämde oss för att vänta lite till . Ojdå , då går det ganska snabbt upp till Näsåker =)

ElinSa
0

#17 Ska dom bygga nytt ridhus på hippo?
Det behövs iaf en ny läktare om alla ska få plats när det är SM. Den är ju inte särskilt stor.

Ellsa
0

#19 Ja, det är därför dom ska bygga ett nytt. :)

eliinb
0

När är utställningen i Sundsvall? :D

RADiOACTiVPiG
0

Asså va irreterande att dem flesta tävlingarna i norrland är i ume/skellefteå, speciellt för oss som måste ta sig till platserna kommunalt och bor mitt i inlandet xD haha

eliinb
0

Jag ska typ åka på alla tävlingar på sundsvalls rk i vår :p

ElinSa
0

#22 Såg att du bor i Lycksele, jag med förövrigt.

Lappmarksryttarna ska ju ha endel tävlingar såg jag.
Tävlingar

Miiilly
0

Gå in på mittsvenska elin och kolla efter tävlingar ^^ Finns säkert några som du kan åka och fota på :)

elinnn
0

Har någon bestämt några tävlingar (Norrland ) som passar in efter era almenackor ? Vore kul att höra .. =)

Ellsa
0

Hoppas det nya ridhuset på URF har bättre belysning än dom förra. (:

ElinSa
0

#27 Ska dom bygga ett helt nytt eller bara bygga ut? och när ska det va klart?

RADiOACTiVPiG
0

#24 oj haha :P jo jag såg det efetr jag skrivit mitt medelande, synd då bara att jag typ inte kommer vara hemma i sommar och sedan i augusti åker jag till usa men men ;) jag trodde jag typ var ensam i lse området

JennyStaaf
0

Så här ser min fotbevakning i Norrland ut i år:

Hingstpremiering Luleå 3/5
Treårstest Sundsvall 17/5
Sommarpremiering Sundsvall 23/8
Hingstpremiering Wången 29/8
Kvalitetsbedömning Sundsvall 13-14/9

Jag söker mycket duktig fotograf till Welshutställningen i Näsåker 20/9. Vem som helst får givetvis fotografera där, men den som är utställningens speciella fotograf har fördelen att få marknadsföring genom information till utställarna i förväg, annons i programmet med info om exempelvis bildförsälning, möjlighet att skriva ut och sälja bilder på plats etc. Dessutom utgår reseersättning (inom rimligt avstånd), fika och lunch under dagen. I utbyte mot detta vill jag ha tillgång till bilder av klassvinnare etc. att använda vid resultatrapportering från utställningen (inte för privat bruk).

Ni som tycker det låter intressant kan väl höra av er.

Marija
0

#30 Kommer antagligen att fota Welshutställningen i Näsåker.
Mycket duktig är jag väl inte, men kommer nog dyka upp!

Har du bestämt ett datum nu? :)

elinnn
0

Jag kommer troligtvis på dessa om det inte någon annan tävling krockar! :)

• Treårstest Sundsvall 17/5
  • Sommarpremiering Sundsvall 23/8
  • Kvalitetsbedömning Sundsvall 13-14/9
elinnn
0

*dubbelpost*

JennyStaaf
0

#31 det blir den 20/9.

Majsbecka
0

#32 Kommer på sommarprimeringen (För visst e de föl?) och ganska säkert på kvalitets ;)

Marija
0

#34 Toppen! :)

elinnn
0

finns det någon hemsida där man kan kolla vart utställningarna kommer vara iår och datum?

JennyStaaf
0

http://www.spaf.info/kalender.html

Alla officiella ponnyutställningar i landet (fylls på efter hand). Det är för 2008 fast det står 2007 på den.

Ellsa
0

#38 Bra!

23/8 Shettisutställning på Umåker kanske jag ska på :D

JennyStaaf
0

#39 Å det är så dumt att den krockar med sommarpremieringarna i Sundsvall. Jag vill åka på båda… kanske får halva familjen åka till Umeå och jag till sundsvall.

elinnn
0

hade varit roligt om det var welshutställning någon gång uppe i Norrland..

jinxx
0

#41 Om du kikar på de föregående inläggen så har Jenny Staaf en welshutställning i Näsåker 20/9.  Norrbotten Hästavelsförening kommer dessutom mest troligt att köra en ponny(alla raser) & kallblodsutställning 2/10. Det blir förmodligen i Luleå eller Boden. Där brukar det också dyka upp en del welshar.

elinnn
0

Blir nog lite väl långt, reser så mkt ändå, men det är ju ett alternativ iallafall! :)

Då jag tävlade NM i boden tog det 8 timmar och det vilja inte göra om i första hand ;)

Lizzan
0

Hoppning på SRK, ohyes :) <3

JennyStaaf
0

#41 Det är bara några få mellanår sedan 1995 som jag INTE har haft welshutställning i Näsåker. Nu har jag kört varje år sedan.. hrm, någon som har koll… 2002 kanske? Ev. hade jag ingen 2004 men då hade vi å andra sidan en för alla raser.

Det kommer hållas en utställning för alla ponnyraser i Sollefteå också. Datum ej bestämt (det är inte jag som håller i den).

Marija
0

#45 Ohh, Sollefteå! Där bor ju jag :D

oliviakarelius
0

Jag tror Hrpk ( hudiksvalls rid och ponny klubb ) har några större hopptävlingar i sommar.

elinnn
0

Timrå brukar också ha nationella hopptävlingar 1-3 dagar! :)

Marija
0

#48 Känner en kompis som ska tävla där snart. Minns dock inte vilket datum. Har hört att dom ska ha en fin anläggning!

elinnn
0

Dom har en enorm anläggning, dock är stallet stängt p.g.a kvarka, beror också på vilket datum tävlingen är och hur sjukdomen styrs.

Denna kommentar har tagits bort.