Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 988 ggr
Sofiieh
0

Mina första bilder med systemkamera :D + Fråga :)

Japp, nu har jag äntligen fått min systemis :D Det blev en Canon Eos 400D och objektivet Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro samt ryggsäck och minneskort :D
Detta lilla paket fick jag i lördags, och jag tänkte lägga upp några utav bilderna jag tog :D Kommentera!

Sen har jag en fråga :) Jag har ju ett 70-300, och det är ganska tungt. Jag tänkte inte köpa stativ förren till sommarn, men jag har märkt att minst hälften av min bilder blir suddiga och oskarpa.
Jag har en kompis som sa att det var likadant för henne i början, och det vet jag för jag har sett bilderna. Har ni tips på hur man kan göra för att sluta darra på handen?

Tacksam för svar! :D

Sofiieh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1. En brun unghäst :)

(Jag vet, bilderna är inte de bästa, men jag har bara haft kameran i 5 dagar)

Sofiieh
0

Bild 2. Liten brun ponny :)

Sofiieh
0

Bild 3. Min sköthäst Hilton <3

Sofiieh
0

Bild 4. Skäck ^^

Sofiieh
0

Bild 5. Araben Amali ox i stallet :)

Sofiieh
0

Bild 6. Welshhingsten Pentyparc´s Shonnyn

Jojaton
0

med tanke på hur länge du haft bildern aär de fina tkr jag. Orkar inte kommentera så nogrant för tillfället. Skulle vilja se bild 6 i stående format. Alla bilderna har lite dassiga bilder, höj gärna kontrasterna något om du har tillgång till något bildredigeringsprogram. Stör mig oerhört mycket på att benen är avkapade på bild 4 (och bild 5), tycker inte om beskärningen på bild 4.

Ang oskarpa bilder finns det väl inte mer än att träna. Just 400D har ju ett väldigt litet grepp också, vilket gör det ÄNNU svårare att få en skarp bild.

Johanna - Instagram

Isak
0

Jag överlåter bildkritiken till de andra och tänkte mer ge dig tips angående det där med avsaknad av stativ.

Det finns massor av naturliga stativ. Hitta något att stödja dig eller kameran emot så ska det nog gå bättre. Vet själv hur det kan vara iom att mitt macro väger 900g.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Sofiieh
0

#7. Okej, bättre nu?
#8. Tack :)

Ellsa
0

I överlag tyckte jag inte om beskärningen, kapade ben är inget positivt! Fint ljus på samtliga. Men jag tycker inte du har placerat ut loggan bra. Jobba på!

Marija
0

#5 Gud så söt pålle. Jag är förälskad!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Sofiieh
0

#10. Nej, jag vet, men jag har inte beskurit den, jag fotade den utan att ta med benen. Jag har ju ursäkten att jag inte är van ännu. Bilderna blir ju bättre och bättre. Dina bilder kanske inte heller var felfria i början? ^^
Jag vet att loggan sitter jättefult, men jag var tvungen att sätta dn så eftersom jag inte har något kopieringsskydd på min hemsida. Det är ju ganska svårt att klona bort när texten står som den gör nu.
Men jag ska inte ha kvar hemsidan särskilt länge till, och då kommer det ändras.

#11. Jag vet, visst är han vacker? Han är jättesnygg när han blir riktig arab <3 Synd bara att bilden är urkass >.<

CoNo
0

För att vara första gången tycker jag bilderna är jättefina! Dock stör jag mig som man redan sagt på att benen är kapade. Då tycker jag att du istället kan kapa lite till, så ser det bättre ut, enligt mig. Lycka till med din nya kamera!

Sofiieh
0

#13. Ooh, tack så jättemycket (:

Sofiieh
0

Här kommer några till :)

Sofiieh
0

Och den andra :)  (där skulle hon haft arabträns och så skulle man tagit bort svetten/det blöta vid ögat..)

CoNo
0

#15 denna bilden gillade jag skarpt, härligt uttryck från hästen! Lite bättre kapad också! :D

Sofiieh
0

#17. Taack (:

Jooline
0

Jättefina Bilder Sofie <3