Digicom.nu :/
Beställde ett objektiv från digicom.nu för 11 dagar sen, 2-5 dagar skulle det ta att få objektivet, stod det på hemsidan. Självklart blev jag glad då jag skulle ha det till helgen, och då var 5 dagar helt perfekt. Det gick 5 dagar och objektivet hade inte kommit, 6 dagar, 7 dagar, 8 dagar, 9 dagar, och på 10:nde dagen fick jag orderbekräftelse. Senare såg jag på Pricerunners recensioner om återförsäljare att de där 2-5 dagarna stod för hur lång tid det skulle ta för digicom att få in varan från tillverkaren, och alltså inte hur lång tid det skulle ta att få den till kunden.. Känner mig besviken, då jag skulle haft det på en tävling i helgen, och betalade lite dyrare för att det stod att det fanns i lager här..
Gud vad tråkigt! Hoppas att du får det snart.
Får man fråga vad det var för objektiv?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#1 Har fått objektivet nu, 6 dagar för sent.
Jag beställde ett Canon EF 50/1,8 II :)
Grattis till objektivet, men tråkigt att det skulle ta sådan tid.
#2 Då har du ju fått det iallafall. :)
Det är så jobbigt med förseningar, man håller ju på att längta ihjäl sej!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#3 Tack :) Det är superbra :D Men lite besviken på återförsäljarna.
#4 Ja, det gör man ju absolut, jag som ville ha den till en tävling också, längtade ju verkligen :P
Kopierar från pricerunner:
Man kunde inte få kontakt med kundtjänsten alls per telefon. Det tog tid innan man fick svar på sina frågor. Det stod att produkten fanns på lager och skulle skickas inom 3-5 dagar men efter 4 veckor så avbeställde jag produkten eftersom att jag forfarande inte visste när den skulle komma in igen. Dåligt av dem att inte informera och att på hemsidan skriva att produkten finns inne när den inte gör det och de inte kan garantera leverans. Väligt besviken!
Återförsäljarens kommentar
När kunden beställde fanns inte varan i lager utan var beställd med beräknat leveransdatum ca v.32 som kunden fick i orderbekräftelsen. Fujifilm flyttade sedan fram detta datum till v.35 och det är utom vår kontroll tyvärr. Anm. Lagerstatus 2-5 dagar på hemsidan är normal lev.tid till vårt lager och inte vår lev.tid till kund. Om varan finns i lager står antal 1st, 2st etc.. Det är alltid lev.tid i orderbekräftelsen som gäller och inget annat. Orderbekräftelsen var 2/8. 13/8 mailade kunden och vi svarade omgående att vi väntade på nytt besked från Fujifilm.
Mvh
DigiCom

Gud vad dåligt :(
Nej va tråkigt :/ Men kul med nytt objektiv.

Det är anledningen till att man köper från Hegethorns, Scandinavian, Cyberphoto bland annat. Väletablerade och rädda om sitt namn. Fast det är många som har lagerstatus 2-5 dagar på Canons 50mm eftersom det är deras populäraste.
Men felsteg likt detta är bara bra för att informera fler personer om deras service.
Men grattis till ett ruskigt bra objektiv.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Usch vad tråkigt. Men det blev ju en finfin glugg tillslut. :)