Hur håller ni eran kamera?
**Ja, hur håller ni eran kamera?
Dvs armbågen högt upp i skyn, eller kanske tryckta mot varandra?
Hur håller ni runt objektivet när ni zoomar?
Blundar ni med ena ögat eller är båda öppna?
**
Jag håller armbågen mot kroppen, och har båda ögonen öppna, jag kan inte blunda med andra ögat, så är det!
Jag håller den andra armen (Vänstra) runt objketivet, men går under objektivet med handen. Mina fingrar är ibland ut och flyger, därför vet jag ibland inte var avtryckar knappen är någonstans!

Glömde säga: Gör det ont när ni fotograferar ibland, typ i ena handleden eller något? Berätta!

Om man fotat länge kan det göra ont. Jag håller armbågarna lågt, vänsterhanden "ovanpå" objektivet och inte "under" om någon fattar x) Blundar med vänsterögat och tittar med höger :)

vet faktiskt inte hur jag håller :P
men jag kan bara blunda med ena ögat och ha det andra stängt, och ibland får jag kramp i ögat, så jag får typ sluta fota i 10 minuter xD

Jag vet inte hur jag håller, måste typ hitta mitt egna lilla sätt ;P Men jag blundar med egna ögat fast brukar få kramp i det x]
Det var en riktigt bra fråga, ska be en kompis ta foto på mig nästa gång så får ni bestämma själva hur jag håller den ;D haha ..

#5; Ta kort mot en spegel (:
#6 Men det är ju inte samma känsla, jag håller ju garanterat inte på samma sätt som om jag skulle ta en ego bild i en spegel ;D

Vänster hand under objektivet, tittar i sökaren med vänster öga, armarna ganska tätt mot kroppen

jag håller vänsterhanden över objektivet iaf, annars kan jag inte vrida på de hahah xD
jag fotade hoppning utomhus i somras i flera timmar, när jag kom hem på kvällen hade jag kramp/träningvärk i armarna och i händerna eftersom jag zoomade beroende på vilket hinder dom va på, de va inte skönt. sen på kvällen märkte jag att jag hade glömt solkrämen för jag var röd som en kräfta, brännhet på huden och det sved som f*n hahaha
ett tips: glöm inte solkrämen! ;]
Jag håller armbågarna rätt högt och har höger hand runt objektivet :) Om man fotar länge så får man kamerahand xD

#9 Haha ;)

Vad jag vet så håller jag enligt gällande rekommendationer.
Ont kan jag få ifall jag fotar macro en hel dag och håller kameran i greppet hela dagen.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Jag brukar ha armarna rätt nära kroppen, ha en hand under objektivet, även när jag zoomar. Har hänt att jag fått ont i handleden eller armen om jag håller kameran högt. Brukar blunda med ena ögat…
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

armbågarna intill kroppen, vänster hand runt objektivet och med höger hand håller jag i kamerahuset. Blundar med vänster öga och tittar i sökaren med höger öga. _detta gäller dock bara om jag håller kameran "liggandes"..
_

jag håller nog i kameran normalt inga armar högre upp osv. däremot lyfter jag på lillfingret/ringfingret när jag håller på objektiver. och blundar med ena högar xD

Ena handen under objektivet. Jag tittar med båda ögonen och håller armarna intill kroppen. Ena foten har jag något framför den andra.

#12 Höger hand runt objektivet? Hur lyckas du?
För "utåtdelen/handtagsdelen" (med on/offknapp etc.) sitter ju på höger sida och då har man ju högerhanden där. Eller hur gör du? :P
Jag håller kameran med höger hand, och med höger arm lite lyft. Med vänster hand håller jag i objektivet med armen lite ut från kroppen. Det enda jag ibland får ont i när jag fotograferar är ryggen, men det beror nog inte på hur jag håller kameran, utan på att jag då har stått upp i flera timmar i sträck ;)
#23 Menade vänster hand.

#25 tänkte väl x)
Armbågarna intill kroppen, vänsterhanden under objektivet (speciellt på telet annars dör armen) och oftast tittar jag med båda ögonen. Spelar ingen roll eftersom jag inte har samsyn.