Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 361 ggr
Cilla89a
0

Sigma 70/200/2.8

Är inne på att köpa det till min Canon Eos 400D.
Frågan är om detta är ett bra objektiv?
Jag vill ju kunna få bra bilder..
Finns det någon här som har detta objektiv och kan visa lite bilder? Gärna sport fotografier hopp/dressyr i ridhus..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Anna
0

Har bara hört gott om det. Ska fungera felfritt inomhus. Jag har Nikons motsvarighet, Nikon 80-200/2,8. Har aldrig ångrat det köpet och använder det till all hästfotografering, inne som ute!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Isak
0

Det finns de som varit nöjda med Sigmat, men jag skulle ändå rekommendera att du spara ytterligare 4000:- och köper Canons istället.

Vad jag hört så har Sigmat haft problem medl felfokusering och ganska soft vid 2.8. Dessutom har Canon snabbare och mer träffsäker AF + att L-optiken har ett bättre andrahandsvärde .

Jag har Canons 2.8 och har även haft deras 4 och kan glatt rekommendera bägge.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Emelie-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äger ett sådant! Köpte det i november men har inte använt det särskilt mycket eftersom vädret har varit så himla tråkigt. Jag har hunnit använda det lite inomhus, då har det varit i väldigt mörka ridhus men har ändå fått helt okej resultat. För några veckor sedan fotograferade jag lite hoppning utomhus, och himlen var då helt svart av regnmoln och ljuset väldigt tråkigt. Trots det skötte sig objektivet väldigt bra, använde 2,8 hela tiden och autofokusen träffade rätt i princip hela tiden. Bifogar en bild från den dagen.

Cilla89a
0

#3 kan man få se någon ridhusbild? :)

Cilla89a
0

#2 vad heter det canon objektivet du menar då?

Isak
0

Canon EF 70-200/2.8L USM eller Canon EF 70-200/4L USM

Bägge finns även med bildstabilisator (IS)

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

jojjehanna
0

#6 har du tänkt sälja ditt 4L? Jag har ju också både 70-200 2.8 (med IS) och 4.0 men har inte bestämt mig än.

Isak
0

#7 Jag sålde mitt 4L för 2månader sedan. Fick mitt 2.8L på posten i fredags. :)

Fast jag skulle nog ha problem med att göra mig av med 4:an om jag hade bägge eftersom 4:an är en kompakt superbra optik som är idealisk för resor.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson