Spara pengar?
JAg undrar om ni har något bra tips på att spara pengar till en system kamera, om ni har det så skriv upp alla möjliga tips ni kan komma på ;) jätte tacksam =)

Sälja bilder du tagit innan, hjälpa till hemma. Sälja expressen :)

#1 tack för tipserna! ;)
Sälja bilder, sommarjobba, dela reklam, sälja tidningar, sälja frallor.
Gå till nån liten butik i närheten och fråga om dom behöver lite jobb på eftermiddagar eller kvällar?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Du kan alltid lägga undan alla enkronor och 50öringar i en burk eller spargris. Det har jag gjort sedan slutet av januari och är uppe i 350.- nu :P Går ju inte så snabbt men de blir ju lite pengar iallafall :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 Jag lägger också undan enkronor, fast inte alla. Jag e uppe i typ10 kg har jag för mig.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag hjälper till hemma. Har tjänat 200kr änsålänge, fast jag ska göra ett jobb jag får 2000kr för i sommar :D
Kom på att jag gjorde ju en sammanställning på alla tips på att få ihop extrapengar som man skrivit här i forumet. Gjorde den i höstas så kratta löv är v'l inte så aktuellt just nu xD
* Kratta löv
* Sälja bilder
* Sitta barnvakt
* Gå med hundar
* Försöka få extrajobb i affärer
* Hjälpa till att städa hemma eller hos nån annan
* Sälja saker man inte använder på tex. blocket eller tradera
* Har du häst så skaffa en medryttare, då får man både lite pengar och hjälp med sin häst, alltid kul med nya vänner också :)
* Hjälp till i olika stall, vissa vill ha hjälp att mocka på helgerna och in och utsläpp av hästar, fodring osv.
* Bygga hemsidor och sälja om man är bra på att koda
Har för mig att Attlid skulle skriva ihop en artikel om detta så det blev lättare att hitta? Men jag har inte sett nått om det ännu.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Finns flera sånna här trådar också! :)
Jag får 500 kr (+ 200, månadspeng) för 2 olika hemsidor jag håller igång
#8 Jag hade tänkt det men vi får se hur det blir ;)
Jag får 500kr i månadspeng som egentligen inte behöver gå åt till något, mamma köper allt ändå :p Så jag lägger väl undan 400kr i månaden kanske (100kr går åt till mobilpåfyllning). Sedan säljer jag bilder, säljer hemsidor, hjälper till lite hemma…
Har kommit upp i ca 5.000kr efter 4 månader.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

ingen mer än jag som tycker det är lite för roligt att se pengarna växa så man väntar med att köpa det man sparat till, till senare? och senare flyttas alltid till ännu senare;)

Jag får 1000 :- i månaden. Dvs. mitt barnbidrag. Dock ska det gå till kläder, mobilen, och allt annat jag vill göra. Vissa månader brukar jag spara hela, men minst brukar jag spara 500 ungefär.
Det man kan göra är att klippa gräset på sommaren. Skotta snö på vintern. Tyvärr är snön nu inget att skryta om. Men det var bara två tips. :p
#11 Japp jag håller med där!
Har sparat ihop 4000.- som jag skulle köpa studioutrustning för :P Änn så länge har det ej blivit nån studio men har nallat 1000.- till annat :O Hatar att ha pengar hemma så man kan "låna" av dem!
Så ett tips för er som är lika som mig, in till banken med pengarna så ni inte nallar av dem xD
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se