Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 335 ggr
majaaa
0

Första bilderna ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. Från mig och min nya Nikon D80 (: Igår var jag hos en kompis (elinnn) och fotade då hon red sina hästar. Galax och Elton. Det blev totalt 40 bilder då jag kom hem och laddade över dem till datorn. Nu vill jag gärna att ni kommenterar dem bilder jag lägger upp här ;P

Observera att det här var första gången jag var ute och fotade på hästar med en systemkamera i överhuvud taget, så jag är inte alls bra på att fota. Men jag har gjort mitt bästa! (;

majaaa
0

Porträttbild på Elton (:

majaaa
0

Elton och Elin ;P

majaaa
0

Galax ;)

karinlindberg
0

#0 och #2 var finast :D Är du nöjd med kameran då? Hur mkt kostade den? :)

Ankilika
0

Du är ju jätteduktig på att fota :) Mycket bättre än vad jag lär vara när jag får min första system om en månad :)

Kattapult
0

#2 Är jättesöt :D

Saiop
0

#0 var helt underbar, synd bara på bakbenen då han står lite konstigt med dem.

#1 var en anning mörk för min smak

#2 väldigt fin bild, bra fångat!

Cattiiis
0

#2 Väldigt gullig bild! Jättefin!

Ellsa
0

Jättefina :)

Marija
0

#0 Gillas! Härlig, annorlunda vinkel! Synd att bakgrunden blev lite rörig på vänster sida. Annars tycker jag att du lyckats bra!

#1 Fint uttryck. Kanske en aning mörk. Skulle nog bli ännu bättre med liiite mera luft till höger. Bra jobbat!

#2 Jättemysig! Lite mer luft till vänster skulle nog behövas enligt mej, och ev. lite mer luft under också. Annars en jättefin bild!

#3 Denna faller mej inte alls lika mycket i smaken. Häst och ryttare är kapade lite överallt. Hade varit bättre om du zoomat ut/backat ett steg för att få med hela ekipaget, eller zoomat in t ex hästens huvud. Annars bra jobbat :)

Hur trivs du med kameran? :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus