Nikon D40 ?
Jag ska köpa mig en digital systemkamera och har länge siktat in mig på en Nikon D40.
Någon som vet om den är bra och så. Finns det någon bättre för ungefär samma pris?

Vad jag vet finns det ingen likvärdig kamera i samma prisklass som D40, den är bland de billigsate på marknaden just nu. Den har en ganska stor nackdel, den saknar autofokusmotor vilket gör att objektivet måste innehålla det för att du ska få fungerande autofokus. Detta begränsar objektivutbudet en del.
Åk till en fotobutik där du kan känna på och testa D40, och även andra kameror, så bildar du dig en egen uppfattning om den.
Det finns för övrigt en hel del trådar om D40, använd sökfunktionen så hittar du dessa.

#1-2 Ni säger att ni växt ur kameran. Vad är det för funktion som ni saknar i den som finns i de andra?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#5 - Jag känner att den inte är tillräckligt bra för mig (men du har ju själv läst hur mkt problem jag haft med min kamera ;))
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#5 Jag vill gärna ha en med fler pixlar så det blir snyggare o beskära o förstora, men ensålänge räcker D40n, men ska kolla lite på ny kamera till hösten