ni som säljer hästfoto.
ja, ni såg rubriken :P
hur gör ni? skriver ni ut bilder och skickar, eller mejlar ni bara över bilden/bilderna?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Mina kunder får välja ifall de vill ha utskrifter (de får även välja storlek på utskrifterna) eller digitala bilder på CD-skiva. De kan även kombinera och köpa t.ex två utskrifter och resten digitala.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 har du egen skrivare då? och pappret är det sånt blankt eller vanligt liksom "papper"? :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Vid köp av digitala bilder kopierar jag bilderna till en skiva och skickar. Det har hänt att köparen hellre vill få bilderna via mail, och då har jag mailat.
När det kommer till utskrifter skickar jag in bilderna till fujidirekt som skriver ut dem och skickar hem till mig, och jag skickar dem sedan vidare till kunden. Lite omständigt kanske, men min skrivare är för dålig till utskrifter :p
Jag har en fotoskrivare. Skriver ut upp till strl A4 och mindre än så själv, då på glansigt papper för tillfället då mitt matta är slut ;) Beställer kunderna störra utskrifter än A4 beställer jag från Fujidirekt.se.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag säljer bara digitala bilder som skickas via mejl än så länge. Mest för att jag inte har hittat något bra brännprogram förrän typ nyss och för att jag antagligen är för lat för att sätta upp priser, ta reda på frakt o.s.v. för att skicka utskrivna bilder.

Säljer både digitala och utskrifter men inte sålt några digitala än. Jag skickar in mina till fotolabb.
Säljer både digitala bilder via mejl och CD samt utskrifter. Utskrifter större än A3 skickas till labb :)
Jag har inte fått sålt något än men jag skriver ut och säljer på CD skiva ^^
Säljer mestadels vanliga foton som jag lämnar in på fotoaffär (via nätet). Om de ska annonsera brukar jag maila bild digitalt men försöker vara lite restriktiv med det då det ju är som att skicka negativ, dvs de kan göra massor av egna förstoringar sen som jag inte får betalt för, gör man papperskopior kan man ju få betalt för varje bild…