Dressyrbilder
Fotograferade en kompis när hon red under förmiddagen, och bifogar ett par bilder i den här tråden på dem. Jag vill hemskt gärna veta vad ni tycker, så kritisera på nu :)

Jag gillar alla tre bilder väldigt mycket! Men tycker även att "piaff" bilden är fräck ^^ (Som du har på bilddagboken)
#1 Snyggt, men jag skulle nog velat ha lite mindre luft bakom. Annars jättefint!
#2 Även här, lite mindre luft bakom. Du får en guldstjärna för bakgrunden! ;)
#3 Denna är min favorit! Men tycker att den lutar lite? Motljuset tycker jag verkligen passar in här, väldigt snyggt.
Måste bara påpeka att det är en väääldigt snygg ponny :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag tycker att det var väldigt fina bilder. :)
#1 Vacker bild. Mkt harmonisk tkr jag :D Hade nog velat haft den lite tajtare beskuren
#2 Fin denna också. Tycker inte riktigt om hur ryttaren håller händerna, men det kan ju inte du som fotograf påverka… x]
#3 Denna tyckte jag mest om! Den kändes dock lite skev + lite för höga kontraster, men jag tkte om den :)

Jättefina bilder, verkligen! :)
Tycker det är jättefina bilder alla tre men tycker inte galoppbilderna är fångade i den vackraste delen av galoppen ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag tyckte faktiskt att galoppbilderna är lite häftiga, speciellt den första. 3an var också fin, effektfullt med ljuset. Men den känns lite sne? För övrigt väldigt snygg häst!
Tack allesammans, både för kritik och beröm! Ska leka vidare lite med beskärningar etc.
#9 Den delen av galoppsprånget tycker jag oftast inte heller är den finaste, men tycker på något sätt att det passar bra till ponnyn. Det ser ut som den trippar fram, och ponnyn är lite änglalik så det passar liksom ihop :p
Ang. tredje bilden så går det en backe bakom transportplan som den är tagen på, men jag kan ju ta och räta upp den lite så kanske backen inte blir lika iögonfallande.
Komplimangerna om ponnyn ska framföras till ägare Viktoria :)
#11 Hm, det har du rätt i ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Tyckte mest om #3 , men alla var verkligen jättefina ! =)

#7 haha min hand är en katastrof xD spec på heta ponnysar, blä ..
#14 Då vill du inte se min hand….
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jättefina bilder och kanonfin häst :)
Tack! Kan inte göra annat än att hålla med om att ponnyn är söt ;)

och emelie "en kompis" har faktiskt ett namn och jag är grymt sårad! :'(
Haha rätt åt dig, du är en hjärtlös vän som väcker mig två gånger under en natt och stör min skönhetssömn!

ja den är ju välbehövlig ;)

Alltså inte för att låta för kritiserande för bilderna är fina men det känns inte som om du använt 2,8 det är för stort område som är skarpt och för långt skärpedjup
Fina bilder och ursnygg ponny!
#23 Tack!