Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 393 ggr
ElinH
0

Tamron eller Sigma

Nu ska jag snart köpa mig en telezoom och valet står nu mellan Sigmas och Tamrons billiga 55-200 f. 4/5,6 objektiv.

Fördelen med tamrons är den ibyggda fuskmacron och närgränsen som är ca. 20cm kortare.

Vilken av dem tror ni är det bästa köpet?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Emelie-G
0

Jag skulle nog valt Tamron pga närgränsen.

Anoziz
0

Kan rekomendera att söka om dessa två objektiven med hjälp av sökfunktionen, du får nog upp mycket information då!

Anna
0

Jag skulle också valt Tamron. Inte enbart för närgränsen utan även eftersom jag utav mina erfarenheter kommit fram till att jag tycker Tamron är skarpare än Sigma, iallafall på deras lågbudgetobjektiv.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anoziz
0

Jag har bara prövat Tamron, därför kan jag inte säga vilken som är bäst. Däremot tycker jag som emelie. att närgränsen är viktig vid valet.

ElinH
0

#2 jag har sökt en del men det har inte kommit upp så mycket om sigmat =)

Har även tittat på tamrons 70-300 och om det vore något (med fuskmacro) men jag vet inte riktigt, tror brännvidden 55-200 är bättre´för min del..

/ ElinH

Anoziz
0

#5 Jag har ägt både Tamron 55-200 och 70-300 och det är mest bara brännvidden som skiljer dem åt och även fuskmacrot. Annars är de objektiven väldigt likvärdiga!

ElinH
0

#6 Vilken brännvidd tyckte du var bäst till hästfoto? =) Även porträtt av hästar, inte bara ridning alltså

/ ElinH

ElinSvensson
0

har också hört att tamrons är skarpare än sigmas, på lågpris objektiven.

Jag har 55-200, tkr det räcker, har dock inte hunnit testa så mkt! men funkar bra!

ElinH
0

#8 Ok, tack för svaret =)

Det lutar väldigt mycket mot ett tamron 55-200 med fuskmacro :D

/ ElinH

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har Sigmat, det är något segt i autofokusen men superbra annars :D

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

ElinH
0

putt

/ ElinH