Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 403 ggr
MLAfoto
0

Komma igång!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Augusti förra året köpte jag min första kamera (bortsett från den lilla kompakten), en långzoomare. Nu vill jag liksom komma igång med att sälja bilder men eftersom jag bort ganska långt bort från tävlingar och så så är det så svårt att kunna fota ordentligt under tävlingar. De jag kan fota på är ju de jag själv är med på och det blir inte så mycket tid då.

Kan jag sälja bilder trots att jag inte har system ännu? känns dumt, sen har jag även möjlighet att skriva ut bilder i format 10*15. Men vad ska man då ha för priser och så på bilderna? Jag är ju liksom inte så rutinerad ännu. Bifogar med några exempelbilder så blir det lättare att se på vilken "nivå" jag är.

Exempelbild 1

MLAfoto
0

Exempelbild 2

MLAfoto
0

Exempelbild 3

Ellsa
0

Såklart du kan sälja bilder trots att du inte har system :)

ElinH
0

Håller med #3! Tycker att du verkar duktig dessutom :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MLAfoto
0

#3 #4 Vad bra! Tänkte att jag kanske bör vänta och bli lite duktigare först. :P Men vad tycker ni jag ska sätta för priser i början?

Cavello
0

#29 Ska du sälja digitala bilder eller utskrivna bilder? När jag började sälja digitala bilder så hade jag ett pris på 29kr per bild och nu har jag ökat till 40kr så något därimellan skulle nog vara lagom.

MLAfoto
0

#6 Jag har ju möjligheten att sälja båda faktiskt. Okej, då börjar jag också med 29kr per bild för jag vill inte ta för dyrt i början eftersom jag inte riktigt vet vilken "klass" bilderna håller.

Anoziz
0

Jag tycker det är enklare med jämna tal, att bilderna t.ex. kostar 25kr eller 30kr. Blir så mycket enklare att betala och räkna ihop kostnader.

ElinH
0

29.90? xD

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

MLAfoto
0

#8 Jo, det har du rätt i, ångrade mig och kommer nogta 20kr.

#9 Haha, jaa! xD