Vilken kamera?
På tisdag ska jag till Media Markt och köpa min första systemkamera, och just nu står det mellan en Nikon D80 och en Canon EOS 350D. Jag är en sådan person som kan stå och fundera över saker i flera timmar i en affär, så jag vill ha eran hjälp! Jag har testat båda kamerorna i butiken, men jag vill fortfarande veta vad ni tycker om dessa kameror, och vilken ska jag välja? För mig är det här ett jättesvårt val, men som det ser ut just nu så lutar det nog faktiskt lite mot en Nikon D80. Men som jag sagt har jag svårt att bestämma mig, och jag är lågt ifrån säker på vilken av dessa kameror jag ska köpa!

Köp den du trivs bäst med, greppet då. Själv skulle jag valt D80.

Jag hade tagit en D80 =)

D80 tycker jag.
Jag har inga erfarenheter av kamerorna.
Men skulle själv ha valt Nikon D80 (kan bero på att jag är Nikonist).
Välj den kamera du trivs bäst med, som ligger bäst i handen.
Lycka till med köpet!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Efter att ha jämnfört lite på internet och även läst på om kamerorna så blir det förmodligen en D80, eftersom att jag nog helst väljer en Nikon, varför vet jag faktiskt inte riktigt. Jag får testa kamerorna på tisdag igen då det är dags för köpet ;)

säger som alla andra, Nikon D80 :)
Både Nikon D80 och Canon Eos 350D är bra kameror, prova båda och se vilken som känns bäst för dig.
Canon EOS 350D, mångsidig och har med olika objektiv INGA gränser. Färgerna blir dessutom inte så starka med som Nikon D80s kan bli. Mindre och skönare att hålla än N.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag skulle nog valt D80, till skillnad från Magster föredrar jag större och robusta grepp.
Skulle också valt Nikon D80. Föredrar deras ergonomi bättre än Canons.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag hade också valt et D80.
Jag hade också valt D80:n
Även jag skulle valt D80, eftersom jag ägen en själv, och är supernöjd med den :)

Kände på D80n idag, och oj så skönt grepp! :)

nu har hon köpt den, fotade med den igår. Hon ska fota mig då jag rider idag :D

Heh, som elinnn säger så har jag nu köpt en länge efterlängtad Nikon D80 (: Den är underbar, och trots att jag bara har fotat lite i min lägenhet så har jag redan kärat ner mig i den.

#17 Kul! Lycka till!
Åh va kul :) Vi ser fram emot bilder :)
Grattis till ett bra köp! :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Grattis till en grymt bra kamera! :)