Curlybilder

Gud så söt, jag vill bara krama om den där hästen. Ser så himla mysig ut.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Nej vad mysig =D

Hon är verkligen världens goaste - hoppas att fotona visar det!

Gud vad ovanlig (enligt mig) päls hon hade :) Jättefint.
#0 Fin bild. Jag tycker att du ska beskära den lite tajtare runt hästens huvud. Hästen har ett fint uttryck, bra jobbat!
#1 Såå söt! Synd att du fick så lite luft över hästen, hade du backat ett steg hade det blivit bättre. Fint uttryck. Och hästen ser ju ut som en nallebjörn! Bra kämpat!
Är det Curly's som är bra för allergiker?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Oh, curlyhästar har så mysig päls! :)
Jag tycker att du har fångat fina uttryck på båda bilderna, men skulle kanske vilja se dem lite tajtare beskärda.

#6 Det är rätt - Curly´s är bra för allergiker. De har inte samma sorts protein i hår och hud som andra hästar. Detta gör att folk som är allergiska mot häst inte brukar reagera på american curly.
#6 #7 Tack för bra tips om beskärning. Ska testa det.
Så mysig häst :D Härlig päls :) Fint uttryck hästen har :) Håller med #6 och #7 om beskärningen :D
Åhh, vilken raring :) Men är inte pälsen jobbigare att borsta än på "vanliga" hästar?

#10 Nej jag tycker pälsen är lättskött. Inget krångel med täcken heller. På sommaren har de ju "vanlig" päls dessutom.
#11 Jahaa :) Vet du om det finns många curlys i sverige?

12# Nej det finns inte många. Under hundra skulle jag tro.

Jättesöt häst! Blir så betagen av att titta på henne, att jag glömde titta lite nogare på bilderna, men håller med om beskärningen..