Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 793 ggr
joooossan
0

D70s vs D80

Fyller år om 5 dagar, så smög jag in på blocket en stund och hittade två kameror som verkar intressanta.. Den Nikon D80 och en Nikon D70. Har hört att rätt många D70´s har fabrikfel, även små displayer.. Dock inte hört ngt om D80´n. Iallafall.

D70n är köpt -06 (har mailat om exponeringar) kameran ska vara mycket välvårdad..
Ingår med kameran:

• Kamerahus Nikon D70S med displayskydd
  • Nikon AF-S Nikkor 18-70 1:3,5-4,5 med UV-filter
  • Nikon AF Nikkor 70-300 1:4-5,6 med UV-filter
  • SanDisk Ultra minneskort 1 GB
  • Motljusskydd
  • Vridbart polariserande filter
  • Blixt SB-600
  • Laddare
  • USB- & TV-kablage
  • Nikon väska som klarar hela utrustningen
  • Separat Nikon skyddande filterfodral
  • Separata Nikon blixtväska

PRIS: 7900:-

D80n, kamerahuset är inköpt i oktober förra året. Allt utom kamerahuset är en två månader gammalt.
Ingår:
*Nikon D80 kamerahus 10,1 MP
*Nikon Nikkor AF-S DX 18-70mm 1:3.5-4.5G IF ED Med motljus skydd
*Hoya SUPER CIR-PL (Filter som tar bort icke metalliska reflektioner)
*AV kabel till TV
*USB kabel till datorn
*Batteriladdare
*Nikon Li-ion batteri pack 1500Ah (EN-EL3e)
*8 GB Sandisk Ultra II SDHC minneskort.
*Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX (bild stabilisator)Zoom-Nikkor med motljus
skydd
*Kenko PRO 1d UV Filter till zoom objektivet
*LowePro Nova 2 AW Kamera väska
*Manfrotto tre bens stativ med 3D huvud

PRIS: 9 700:-

Oj, långt. Men, vet inte alls var jag står.. Någon som vill lägga in lite synpungter ?
TACK ! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

ElinH
0

Jag hade nog valt D80 :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Kattapult
0

Samma här. Jag tror jag hade valt D80n.

Isak
0

Svårt val må jag säga. Alltid kul med nyare modell, men jag skulle nog mer koncentrera mig på tillbehören. Extern blixt är ruskigt lockande.

Sen när du skriver om problem med D70. Har du sökt efter D70 eller D70s ? För jag överblickade Fotosidans recensioner och  då verkade det inte som att D70s hade några speciella problem.

Jag skulle nog försöka pruta ned D70s lite och köpt något mer skojsigt till den.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Wilmha
0

Vi har en D70, och den är jättebra!

Lininaa
0

Jag skulle köpt D80:n. Jag äger själv en och är grymt nöjd. Dessutom tycker jag att objektiven som följde med där var intressantare, speciellt det med bildstablilsator. Till D80:n lär du inte behöva köpa något mer minneskort heller, det tror jag du behöver till D70:n.

Sedan som Isak sa så lockar ju blixten som följde med D70:n, men det beror dju på om du tycker att du är i brhov av en blixt. Jag skulle iallafall valt "bättre objektiv" framför en blixt i dagsläget.

Ellsa
0

D80 för jag vet inget om D70s.

elinnn
0

D80, vet inte heller så mycket om D70s.

Cavello
0

Jag skulle ha valt D80, en nyare och mer uppdaterad modell som känns ruskigt mycket snabbare än D70.