Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 357 ggr
ElinH
0

Att komma igång...

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan komma igång med bildförsäljning och så. :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Anna
0

Det var rätt längesedan jag kom igång med att sälja bilder nu, men kan försöka hjälpa dig :p

• Du kan sätta upp lappar om att du gärna fotar folks hästar i utbyte mot X:-
  • Har du en hemsida? Gör en ny sida där du skriver priser för utskrifter och/eller digitala bilder. Ta inte för höga priser i början.

Jag själv minns att jag försökte leta upp hästägare/stuterier på internet vars hästar jag hade bilder på. Jag erbjöd mig sedan att sälja bilderna till ägarna för X antal kr.

Det är aldrig fel att sälja sina galleribilder som man har på sin hemsida. På så vis kan kunderna köpa bilder direkt ur ditt galleri för en viss summa. Jag gör inte så själv men vet att andra gör.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lininaa
0

Jag tycker att Anna kom med riktigt bra tips där!

Det första och viktigaste är väl att se till att man har bilder som folk skulle kunna vara intresserade av. Åk runt på många tävlingar o.s.v. Oftast är bilder med människor/hästar som köparen känner mycket mer lättsålda.

Sedan gäller det att få folk att veta att man finns, på det finns det tips i artikeln som heter "Marknadsför dig själv".

Ellsa
0

Tack för tipsen Anna :)

elinnn
0

Säger som Elsa, tack för tipsen! :)

ElinH
0

Tack för tipsen! :D

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

SofiaGenne
0

Marknadsför dig själv på bästa sätt, låt ett rykte i din bygd åka runt, att du är hästfotograf ex (:

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se