D70 eller D50?
Låt oss säga att kamerorna fanns att köpa nya, och att ni skulle få välja mellan en ny D70, eller en D50 gratis, vad skulle ni välja då?
Har ju bara testat D50:n, då jag äger en själv, och trivs väldigt bra med den. Så kan inte uttala mej. Måste jag välja så säger jag väl D50:n då den har en större skärm. Men som sagt, har inga erfarenheter av D70:n.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag skulle valt D70, har testat båda kamerorna och tycker att det är lättare att ställa in inställningarna manuellt på D70.
Jag har en d50 själv, men blev nyfiken på vad andra skulle välja, för jag har nästan inte hört något om d70, medans d50 är en väldigt populär kamera.
Jag skulle aldrig kunna välja bort D50 för D70. Har hört att D70 strular mer och den D70/D70s som jag provade kändes lite omodern… Lite klumpig x)
Jo, d70 är väl ganska känd för att ha fabrikatsfel och sånt, om jag inte minns fel?
#5 Har också hört det..
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Har oxå hört det om D70:n, men pappas har aldrig strulat.
Och den är väl rätt klumpig, men jag trivdes med att ha en robustare kamera i handen. Jag blev faktiskt lite besviken på D80:n, den kändes så väldigt liten i början efter att jag fotat med D70:n en längre period.
Har ingen erfarenhet av D50 alls.