Hingstporträtt, kritik?
Hittade ett gammalt hingstporträtt av welshmountain hingsten King som jag fotade förra våren. Vad tycker ni om det? Tar gärna emot konstruktiv kritik.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Nu är jag ingen fotoexpert och kan inte lägga någon trovärdig kritik på bilden. Men jag måste få säga att det var en av de vackraste bilder jag sett. Hästen uttryck är…helt otroligt! Manen som fladdara, ögonen..ja allt ser ut som en sagohäst. Nästan lite manga över bilden!
Som sagt, kanske ingen kritit men jättefin bild iaf :)
#1 Tack så mycket, det är roligt att få kommentarer från folk som inte är experter också! =)

Uttrycket gillar jag skarpt! Enda minusen är att den känns alldeles för uppskärpt samt att den känns liite tight i beskärningen, eller så är det bara pga storleken som det känns så.
Vackert i vilket fall som helst ;)
Superläcker bild! Jag skulle dock önskat liite mer luft samt tajtare beskuret i underkant.
Snygg!! =) Var det inte han som hade betäckt fjordingstoet eller tänker jag på fel häst nu? :P

Bilden är underbar! (:
hihi kom att tänka på att manen ser tuperad ut , haha ^^ :D

Süper :D Älskar manen!
Tack!
#5 Vi TRODDE det, men hon var nog bara skendräktig, för inget föl kom ;)
Jättevacker. Men vill ha lite mera luft runtomkring.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#8 - Jasså, var det så det låg till? :P Hihi, jag kom och tänka på det för några dagar sedan utan anledning.. Hihi, "Jag undrar om det blev något föl!" :P Men nu vet jag!! ;)
Tack för fin respons hörni.
Finns i större format här.
#10 Haha jasså! ^^ Nej men inget föl iaf, så antingen var hon skendräktig eller så var det en enorm gräsmage ;)
FIn bild men känns alldeles för uppskärpt ut!
Har bara lagt på unsharp mask 20 och det blev knappt någon skillnad från originalet, så den var väldigt skarp redan från början.