Canon EOS 40D?
Nu ska jag nog köpa en Canon EOS 40D tror jag. Fast jag skulle gjärna veta vad ni som är insatta i dethär med kameror och foton osv. tycker först..
Som ex. är den bra att fota snabba rörelser med?, är den prisvärd?, Hur länge brukar den hålla, eller går den sönder lätt?..
i helhet eller i minsta detalj, vad tycker ni om kameran, för och nack-delar? Vad ni än kam komma på som ni tycker helt enkelt..
Eller vet ni någon annan bra kamera runt 10.000:- som är mycket bättre (och gjärna har AF efersom ja är välldigt dålig på den vanliga, haha)?.. Tar tacksamt imot tips!
Jag håller på att spara till en 1Ds Mark II egentligen, men jag har så mycket annat som måste köpas, så jag kan för tillfället bara lägga ut 10.000:- på en kamera, och då kan jag ju köpa mycket mer objektiv osv. sen, så det blir nog bättre att jag gör såhär… så kan jag köpa en bättre kamera senare om ett par år när jag har en häst som springer in nått, haha svårt med ponnytravet med 600kr i förstapris i nästan alla lopp ;)
Tacksam För Svar!
Känner inte till Den kameran mer än jag har hållt i den, Och guud vilket härligt handgrepp :D

jag är oxå sugen på en canon 40D, är det ingen här inne som har en sån o kan berätta lite? :D
Min kusin har en och enligt han så är den underbar :)
Har bara testat hålla i den och tagit nått kort och jag gillar den verkligen!
Den kommer bli mitt nästa kameraköp om jag nånsin får ihop nå pengar..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

det lät bra iaf ^^
Är det ingen som har en eller har erfarenhet av den?

Jag har också provat att hålla i den, och vilket grepp!! Men jag har tyvärr ingen annan erfarenhet av den.
Jag har en EOS 40D och jag är fullkomligt störtförtjust i den!
Greppet och icke existerande brus på hög ISO är bara några av alla de positiva punkter. Det enda negativa jag upplever är att det känns som att slutartiderna inte blir bättre även om jag höjer ISOn. Nu vet jag inte om det är fel på mig eller på kameran, men jag har för mig att det blev mer förändring i slutartider på höga ISO med min 350D.
#6 Men slutartiden förkortar du väl själv när du höjer isot? Eller fotar du på något automatiskt läge?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#7 Jo, det gör jag, men det känns inte alltid som om jag kan förkorta så mycket som jag kunde på min gamla kamera utan att de blir underexponerade bilder. Funderar på om det bara är jag som kanske inte vant mit riktigt vid den ännu. Dels är den relativt ny men framförallt har jag inte använt den så mycket ännu.
Ska återkomma när jag gjort ett ordentligare test en heldag i normalt utomhusljus, så får vi se om jag ändrat uppfattning ;P
#8 Då förstår jag ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

är det någon här som vet ifall dom har en canon 40D på mediamarkt i kungens kurva som man kan klämma på? :]
#10 Det skadar ju inte att gå dit och titta. I Växjö hade de typ framme åtta 40D hus eller något med olika optik på.

#11 haha okeej :P får tvinga mamma o åka dit me mig snart då :]

Köpte min 400D idag, och har provfotat hela dagen typ, och det verkar vara en väldigt bra kamera!

#13 400D och 40D är inte samma kamera :P

Ursäkta, läste fel.

Jag är på jakt efter en 30D. Vet inte hur stor skillanden är från 30D till 40D.
Det är i alla fall rätt stor skillnad i pris.
Jag älskar den kameran! Om/när Canon lanserar 50d kanske jag byter upp mig till den eller 40d.
Jag fotar med en 30D och tycker den är helt underbar på alla sätt och vis! :D Så en 40D borde ju vara ännu bättre ;)

Okej, men då har jag bestämt mig för att det blir en 40D :) Beställer den om ett par dagar, eftersom jag måste lägga ut 3.900 på hästsaker från Börjes som kommer snart. Men i sommar kommer jag ha den, kan räkna med att det kommer ta ett år innan jag förstår mig på den, haha ;)