Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 521 ggr
[MajaWrangstadh]
0

Bra köp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan detta vara ett vara köp måntro?

Är väl mest utomhus det ska användas i så fall men hur tror ni att det funkar inne?
Är en Nikon D40 jag har.

Tacksam för svar. :)

[michaelalundgren]
0

Det är nog ett bra köp, men inne kommer du nog få köra på väldigt hög ISO och kanske tom blixt.

Marija
0

Har det inbyggd autofokus motor?
Det måste det ju ha om du vill ha fungerande autofokus.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

[MajaWrangstadh]
0

#1 Hm, vad menas med tom blixt? Brukar inte fotografera så mycket inomhus ändå, tycker det blir så tråkiga bilder. Tack!

#2 Jag tror det, står inte AF för autofokus? "Sigma AF 70-300/4-5.6" Tackar för svar!

Emelie-G
0

#3 tom/t.o.m = förkortning för 'till och med' ;) 

Det objektivet innehåller inte autofokusmotor, så använder du det till din D40 får du fokusera manuellt.
Om jag var du skulle jag nog köpte detta, det är ungefär likvärdigt som Sigmat men innehåller af-motor så du får autofokus till din D40.

[MajaWrangstadh]
0

#4 haha, ahaaa! trodde hon menade tom (empty)…

Oh, det var mycket bättre ju! Snyggare och allt t om ;) Men på Sigmat, vad står AF för där då?

[michaelalundgren]
0

AutoFokus

Emelie-G
0

#5 AF står för autofokus, men det behöver inte betyda att objektivet innehåller autofokusmotor ;) Sigma betecknar sina objektiv med autofokusmotor HSM, och Nikon sina med AF-S.

lianka
0

#7 Varför skriver man AF på ett objektiv som inte har den funktionen? Det kanske är en dum fråga, men jag e verkligen kass på det här med kameror XD

Emelie-G
0

#7 Det ger autofokus till kamerahus med inbyggd autofokusmotor. Nikon D40, D40x och D60 saknar autofokusmotor vilket gör att objektivet måste innehålla det för att du ska få fungerande autofokus. Lite invecklat kanske men så är det ;)