Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 536 ggr
Marija
0

Porträtt, kritik önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett porträtt på Noblesse som jag tog förra veckan. All form av kritik och kommentarer välkomnas ^^

Bilden är endast beskärd och förminskad.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Toltaren
0

Jättefin bild :D Vet inte riktigt om jag kan hitta något o kritisera direkt… ;) Bra jobbat!

Marija
0

#1 Tack! :)

Någon mer?

Marija
0

Puttar upp, någon som har något att säga? :)

Ellsa
0

Bra komposition, skärpa m.m. :)

Marija
0

#4 Tacktack!

Fler?

Marija
0

Puttar upp, vill ha mer kritik och kommentarer!

Lininaa
0

Fint uttryck, fina färger, skärpa o.s.v. Jag skulle föredragit liite mindre luft över och liite mer framför hästen, nu känns ögat så centrerat. Bilden känns lite tråkig, men är ändå bra.

Marija
0

#7 Tack!

neonrosa
0

Mycket fin. Lite mer kontraster/mättnad tror jag behövs, lite dassiga färger. Annars toppenfin!

Marija
0

#9 Tacktack :)

Marija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite mer kontraster, bättre?

Ellsa
0

#11 Nej, tyckte mer om den förra :)

Marija
0

#12 Tack så mycket!

neonrosa
0

#11 Jo det tycker jag!

Buuc
0

Fin bild, bra färger, vackert motiv. :)

Marija
0

#14 & #15 Tacktack!

Mupp
0

Naw, vilken sötnos till häst ! :)

En ofta använd komposition, lagom mängd träd, lagom mängd mark och lagom mängd häst.
Gillar färgerna i bilden, hästens kraftiga vita och bruna färger mot bakgrundens vita och bruna i en blekare nyans. Och hästens tecken som speglas mot gräsfläcken i snön, fin matchning.
Alla remmar gör ett fint mönster av trianglar, som är intressant för ögat. Hade gärna sett en hel triangel även mot halsens slut för att binda ihop.
Tror att ett längre skärpedjup hade stärkt -vad-heter-det-nosluddet(?), då snön hade blivit stickigare och matchat materialet i nosluddet. Nu blir det mer en störande detalj.

Tror att bilden blivit mer levande om hästens huvud placerats högre upp, så att det var enbart träd bakom huvudet. Då hade hästens tecken tillsammans med gräsfläcken i snön blivit ännu starkare.

Bilden säger inte heller så mycket, hade det funnits en utstickande detalj hade den helt klart gjort mycket för bilden och kanske tom gett den en berättelse. T.ex. en hand på hästens hals, ser framför mig en röd fingervante precis där "halstriangeln" försvinner.

Men det är en söt häst, jobba på med de intressanta detaljerna bara ; )

Marija
0

#17 Tack så jättemycket!