Welshhingstar i Ljungby?
SWF har hingstvisning och hingstutställning i Ljungby söndag 13/4. Jag skulle gärna åka dit, men tyvärr kan jag på smidigt sätt bara ta mig till Alvesta som verkar ligga typ 4 mil från Ljungby.
Jag undrar därför om det finns någon som skall dit och passerar Alvesta på väg till Ljungby, eller kan tänka sig köra en liten omväg så jag kan hänga med?
Om jag åker kommer jag 07:46 söndag morgon till Alvesta, och tåget hem går 19:04 söndag kväll från Alvesta.
Jag är väldigt liten och får plats nästan överallt! 
Nu ska vi nog tyvärr inte dit på söndag eftersom det kom lite annat i vägen, annars hade vi passerat Alvesta. Typiskt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 Aj då, vad synd.
Ingen annan som skall dit? Det här är ju superkul! Welsh Mountain, Welsh, Welsh av Cobtyp, Welsh Cob och Welsh Partbred - alla på samma ställe! Allt från späda ettåringar till mogna tolvåringar visas…
Eller känner någon till Alvesta och kan ge tips om hur man tar sig till Ljungby på annat sätt än med buss? Hyrbil?

hade velat åka, men jag åker i sådana fall också tåg, men det går inga bussar där ifrån då ?

Det går bussar men inte precis ofta. Skall jag ta buss Alvesta-Ljungby och tillbaka är jag bara i Ljunby ungefär mellan 11 och 14..

så det går inte åka buss från alvesta ?
alltså ta tåget till alvesta sedan buss ?

Jag kommer med tåg från Sundsvall till Alvesta med tåg hur som helst, men skall jag ta buss så går det ingen buss förrän 11:05 (framme i Ljungby 11:45), och tillbaka måste jag i sådana fall ta bussen 14:30 för det är sista bussen.
Det jag kollar är Länstrafiken Kronoberg. Det kanske finns andra bussbolag som du tänker på?
Visningen pågår mellan 8-17 ungefär så det känns som man missar det mesta om man bara är där 11:45-14:30. Det är ju liksom mer än 200 mil tur och retur jag åker så jag vill se allt..
Ska tävla + att jag tror det ligger lite för långt bort ;/
Har samma problem som du.
Finns det ingen tågstation i Ljungby?

#9 kommer du med samma tåg? Är vi fler kanske vi kan dela på en taxi dit.. tillbaka verkar det lättare det är flera som hört av sig ang. skjuts Ljungby-Alvesta.
Det verkar inte gå tåg till Ljungby.
#10 - Vet inte. Åker från Stockholm och kan senast åka 8.20 härifrån till Alvesta. Annars är ju dela en taxi jättebra.