Placering av logga!
Jag har ett problem, vart ska jag sätta loggan på bilderna? Jag vet att det varierar men går man efter någon "regel"? Man vill ju inte förstöra motivet men samtidigt sätta loggan så den inte är så lätt att klona bort …
Jag brukar sätta den i något hörn eller på själva hästen, dock så att huvudet är fritt från loggan :)
Försöker också undvika att täcke huvudet och att absolut inte täcka över ögonen.
Vill placera den diskret men skyddande, den ska gå halvt om halvt över hästen/ekipaget och halvt om halvt utanför helst.
T.ex såhär.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag brukar placera den i något nederhörn men hade tänkt börja placera den lite ungefär som Anna visar.
Jag har placerat mina lite slarvigt och på enligt mej fel ställe. Så ska börja placera dom nogrannare nu framöver.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Okej tack så mycket! Speciellt #2 för visat exemplar också. Nu ska jag "logg-sätta" mina bilder! :)
Ni som sätter en logga på era bilder, har ni kvar "originalbilden" utan logga då också?

#6 Jag har ALLTID kvar orginalbilden! Oavsett redigering, förminskning eller logga ;) Tror nästan ALLA har kvar orginalbilden:P
#6 Självklart.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Okiodo, tänkte väl det. :D Tack!
Klart man har kvar orignalbilden :)
Jag sparar också (självklart!) originabilden.

Jag har också kvar originalbilden :)
Även jag har alltid kvar orginalbilden.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det tror jag nog i princip alla har. :)