Action med ögonkontakt
Grym bild Emelie! Älskar verkligen "språnget" du fångat, det känns som om man själv sitter på hästen som är påväg att kasta sig framåt i full galopp - så mycket action har du fångat!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
wow, bara wow.. vilken häftig bild, älskar ryttarinnans min :) Synd att funktionären hade en sådan synlig väst, annars hade det inte stört lika mkt.. mkt bra bild annars
Håller med #1 & #2
Mycket bra :D

#0 Jag stör mig inte på funktionären! Jag tycker bilden är superfin!
Tack alla! =)

Tycker att funktionären inte vart störande, de hör ju till ;) gillar språnget och minen på ryttaren, skärpan bra och ljuset var fint, Jättesnygg!

Jätte coola bilder Emelie! Gillade bilden i inlägg 8 :D
/ Sara & Casper
#8 Påminner om när jag red Astra igår.. Det stod folk med paraplyer på ena kortsidan och dom kunde ju gå till attack vilken sekund som helst.. :P
Snygga bilder, man kan verkligen känna hur snabbt det ska gå i gymkhanan. Och ponnyerna verkar vara ganska så eldiga :P
#11 Tack! :)
#12 Haha jo, paraplyer tillhör ett farligt släkte ;)
Tack! Gymkhana är verkligen urkul att fota, det händer saker hela tiden på ett annat sätt än i tex hoppning och dressyr.

#9 Haha, hon hade nog lite problem!
Jättefina ögonblicksbilder! ;)

Wow, jättesnygga bilder!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Riktigt coola bilder! :D Har inte kunnat fånga så snygga när jag var på en gymkhana-tävling. Tror heller jag inte skulle kunna^^ Verkligen imponerad, iaf! ;)
#14 Haha ja, liiite ;)
Tack alla! :D
Hur gick det att fota och sälja? Hur blev det med utskrifter eller andra beställningar?
Det gick bra =) Gjorde så att jag reigerade bilderna om de behövdes och kopierade dem sedan på en skiva som jag skickade hem. Alla tyckte det var jättebra, då kunde de göra lite mer vad de ville med bilderna.

emelie, du fotar mkt gymkhana lr? Är det ngn speciellt klubb du fotar? Undrar om du vid ngt tillfälle fotat lr åtminstone sett min förra ponny Enya. Hon såldes till en tjej som heter Kim och rider för Nääs. Hästen är en korsning arab/new forest, D-ponny. Brun med stjärn, snopp och lite vitt på två av benen om jag minns rätt. Även vit i svansen. Har inte hört från dom på ett bra tag så är lite nyfiken om dom fortfarande håller på med gymkhana och så…
MVH Fredrika
Ja, det har blivit en hel del gymkhana på sistånde. Jag har fotat hos och för Alleby, men kommer ihåg att ryttare från Nääs har vart med alla gånger.
Beskrivningen av Enya säger mig tyvärr inte så mycket, men det är ju många ponnyer med under alla tävlingar så chansen att jag bara har missat henne är ju ganska stor.
Bifogar en bild där ponnyn närmast var den enda bruna från Nääs jag har på bild, den verkar dock inte vara helt identisk med din beskrivning..

Okej, ne det var tyvärr inte Enya. Men tack ändå! =) Men om du ngn gång skulle stöta på henne så får du gärna höra av dig ^^,
MVH Fredrika
Javisst, självklart ska jag göra det :)
emelie det var grymt snygga bilder du tagit :)
/Rebecca
#0 - Tyvärr tyckte jag inte om bilden.
Funktionären stör så mycket och skuggorna i tröjan och runt benen är så skarpa, liksom kantiga. Och färgerna är så mulna och ryttaren titta inte in i kameran som du tycker.
Men det var bra fångat.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#25 Ryttaren tittar visst in i kameran..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#25 Kolla på bilden i #7, där har Essgarde klonat bort funtkionären. Och jo, ryttaren tittar visst in i kameran.

#25 Håller med Anna och Sara. Dessutom måste det ju finnas ngt positivt med bilden lr? Det du ger nu är bara negativ kritik, vilket var väldigt onödigt. Självklart ska du säga vad du tycker men säg det på ett mer positivt sätt så kanske emelie kan ta åt sig och försöka förbättra sig istället.
MVH Fredrika
Fast jag tycker nog att man ska kunna vara beredd på att inte bara få positiv kritik. Dessutom tyckte personen att det var bra fångat så heltigenom negativt var det ju inte. Ibland är folk nästan för positiva och bara det och man lär sig ofta mer av "pekpinnarna". Varför tycker du i #28 att det är onödigt med negativ kritik?
Oftast är kritik negativt, men när man ska ge kritik på en bild bör man alltid börja med att säga något positivt, och ibland även avsluta med det. Tror det var det Essgarde försökte få fram?

#30 Var precis det jag försökte få fram, tackar!
#29 Självklart ska man vara beredd på att få negativ kritik, utan den kan man ju inte bli bättre. Och självklart är det inte onödigt med negativ kritik, var inte så jag menade. Det jag menade var att det var onödigt att bara ge negativ kritik då man inte tar åt sig den. Precis som Cydonia säger är det bäst att börja med det positiva och sedan ta det man tycker är mindre bra. Då har man lättare att ta åt sig det och göra ngt bra utav det. Ber om ursäkt om du missförstod mig, inte min mening.
MVH Fredrika
#25 Kul med lite kritik, det är sånt man lär sig på =)
Det är väldigt lätt att bli "hemmablind", men personligen så tycker jag inte att funktionären stör så mycket. Men den stör, det håller jag absolut med om, jag borde ha tagit något steg åt höger så att hon doldes helt av hästen. Att skärpan är lite mysko tyker också jag, autofokusen på objektivet börjar bli mer och mer opålitlig, tur att jag relativt snart ska köpa mig ett nytt. Jag håller även med om att färgerna är tråkiga, dock blir de oftast så när vädret och ljuset är dåligt. Jag kan dock dra upp färgmättnaden något i ps.
Att ryttaren inte kollar in i kameran håller jag däremot inte med om. Men du har säkert rätt, vi är nog ett gäng här som behöver ett besök hos optikern isf :p
#31 OK, men att man inte tar åt sig av enbart negativ kritik tror jag inte stämmer - inte på alla åtminstone.
PS Kan hålla med om att man gärna ska börja och sluta positivt.

Jättebra fångat Emelie. Superfina bilder! Fina färger på bilderna också. :)
#31 & Samtliga - Självklart finns det posetivt med bilden! Ögonblicket bilden är tagen tycker jag är tagen i precis rätt sekund och det får hela bilden att explodera av rörlighet och det där med funktionären, vädret och skärpan är ju saker som inte Emelie kan påverka och det händer ju exakt samma saker för mig med men det var bara grejer jag ville påpeka! Saker att tänka på.
Jag tyckte bara inte att detta var en av Emelies bättre bilder, annars så tycker jag hon tar helt otroliga bilder!
Förlåt, jag lät väldigt negativ i mitt inlägg och menade egentligen bara att påpeka lite störande saker. Och möjligen så förvränger min dator bilden så det inte ser ut som om ryttaren tittar in i kameran, utan mer millimetern bredvid.
Jag tycker absolut inte att du ska fastna i min kritik Emelie! Det jag har påpekat är ju faktiskt bara saker som du omöjligen kan påverka. Du styr ju inte vädret som ger gråare färger eller säger var alla funktionärer sak stå.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#0 Svanten är så himmla söt <3 och bilden är jätter bra tycker jag :) Grymt

#20 Enya?! Det finns, eller fans en häst i Alingsås gymkhana lag under roger syckes cup nu i sommras. Vet inte om det är den. men, jaa det fanns en där :) Jag har inte sett hästen sedan dess. Men det var brun med stjärn.

Bilden på nummer 8 är ponnyn Clonmoyles Baby Cham och är 7 år o inte 4.. XP
Btw,du fotar helt underbaara bilder! Keep up the good work =)
#36 Håller med dig om att man inte får direkt ögonkontakt, känns som om ryttaren kollar lite framför kameran :)
Men det är en helt gudomlig bild! Sådan fart och fläkt! Perfekt fångat i just precis det där ögonblicket :D
Jag tycker också mycket om kloningen som någon utförde :) Fast det hade räckt om funktioären blev ute ur bilden då det andra inte störde så hemskt mycket :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#39 Jasså, då hörde jag fel
Men tack så mycket!
#40 Tack! Även jag uppskattar kloningen :)