Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 1638 ggr
EllaMarine
0

Kritik - travbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bifgoa lite travbilder som jag gärna vill ha lite kritik på :)

EllaMarine
0

Andra bilden :)

EllaMarine
0

Tredje bilden

EllaMarine
0

Hm .. nån måste ju ha Något att säga om dm ?

Monday
0

#0 Den här bilden skulle tjäna mycket på att beskäras till liggande format, den nuvarande beskärningen fungerar inte riktigt. För lite luft till höger. Hade hästen haft ett trevligare uttryck hade det varit bra också. Annars tycker jag det var en ganska bra bild med härligt färger.

#1 Samma sak som #0, bättre beskärning gör bilden bättre. Hade även varit bra om du fått med sulkyns hela hjul på bild.

#2 Den här gillar jag mest! Härlig bakgrund och bra med rektangulär beskärning. Ännu bättre blir det om du beskär så det är mer luft framför hästen. Sedan tycker jag även att bilden lutar lite.
Men som sagt, den här bilden gillar jag!

http://www.regret-nothing.com

divansson
0

Håller fullständigt med #4.. bara det att jag tycker de är för tajta, allihop faktist. bara en känsla. smaksak

Eostra
0

Håller med ovanstående. Tycker att alla bilderna känns sneda på ngt vis. ;)

AnnaBrandell
0

Dom ser väl sneda ut eftersom hästarna "lutar sig" i kurvorna…???

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Eostra
0

#7 Jo, men tycker den sneda känslan är lite störande….

plarsson
0

Synd att skärpan inte är den bästa på bild nummer 1 och 2. Det kanske är annat på originalbilderna? Du har helt klart fångat hästarna i härliga ögonblick, det är ett stort plus. Det är många som inte lyckas med det. Sedan gillar jag inte beskärningen, ska du beskära så försök göra den så lik som möjligt originalbeskärningen.

Nummer 3 är helt klart bästa bilden! Härliga färger och fotat i bra ögonblick. Lite tunt om luft runt om kanske men det är bara en småsak. Bra jobbat!

Valkyria
0

Kan bara säga att jag älskar bild 3! Fin häst, perfekt steg, och fin skärpa etcetc.! :D

Amandaaa
0

Gillar den sista mest av alla! Den var jättehärlig!