Inställningar på Göteborgs HS
ska till gbg horse show i år, och fota dåva x) men jag är undrar bara vad man ska ha för inställningar på kameran i en som stor innomhus arena!? Tacksam för alla tips.
Tack :)
nää, tråden va inte om det, :D

Tråden är väll om Göteborg Horse Show?
Jo såklart men inte om kamera inställningar ;D

Finns inga optimala inställningar eftersom det beror på ljuset. Har inte varit på det så kan inte svara på det.
Men de flesta brukar väl köra på högt iso och största bländare..
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
De brukar ha TV-ljuset på, åtminstone i huvudklasserna och då är det ljusare än i vanliga ridhus. Prova dg fram och kika på skärmen men blixt är värdelöst att använda för du kommer inte nog nära. De proffs som ev använder blixt står närmre och har bättre blixtar som når längre.
Okej, Tack. Du sa ju största bländaren men det är ju helt bakvänt så menar du största talet eller tärt om.
glöm inte at det faktiskt är förbjudet med blixt inne på arenan, då det kan blända och störa både hästar och ryttare. I värsta fall kan de beslagta kameran…

#9 får man inte fota med blixt ?
Inte för att jag hade tänkt det, men man ser ju hur det blixtrar i publiken hela tiden .

#10 Nej, de brukar säga till folk att sluta fota med blixt

Då gäller det att man har ett ljusstrakt objektiv, antar jag! Men hur ljust är det där inne, om ngn har varit där förut?

#12 Tror det är ganska ljust.

Va bra, men tar med ett 1.8 objektiv ifall.. Men det dumma med det är att det inte är ngn zoom på det. Men jag tar nog med teleobjektivet oxå, om det är ljust där inne…