Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 609 ggr
Hedman
0

snö galloper

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog lite bilder på min och en annan ponny när de njöt av friheten i en stor sommarhage full av snö.

Kritik tack :)

Hedman
0

Hedman
0

Hedman
0

#4 min lilla polle

Hedman
0

och sist för att den e så mysig :)

elinnn
0

kollade inte så noga men i överlag fina bilder! Gillade den sista bäst  :)

Ellsa
0

Gillar också den sista bäst! Jättefin =D.

Cattiiis
0

Håller med! ;)

Marija
0

Jag gillade #3 bäst! Jättehärligt porträtt, mysigt med snö :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

karolinahjalmgren
0

jag har ett problem. När jag ska fota djur som rör sej så blir dom suddiga fast jag har på inställningen sport, och ibland använder jag inställningen TV. gör jag rätt? och varför blir sport suddig? Ett stort tack till dej ifall ni vill berätta vilka inställningar man har ^^

Och om jag har kortare slutar tid blir det bättre, fast mörkare bilder..?

AndreaK
0

#9 När man fotar på inställningen sport går kameran på viss automatik. Den vill ha in en viss mängd ljus, och ju längre slutartid du har, desto längre tid är slutaren öppen och sensorn (tror den heter så) träffas av ljus. Därför blir bilderna suddiga. Med kortare slutartid får du skarpare bilden, men mindre ljus kommer in i kameran och de blir därför också mörkare. Detta problem kan man lösa genom att fota med större bländare (ett litet bländartal) och/eller högre ISO (försök dock hålla detta så lågt som möjligt eftersom bilderna kan bli brusiga). Det är mycket att tänka på, men man lär sig så småningom. Lycka till och fråga mer om du behöver :)

karolinahjalmgren
0

#10 tack så jätte mycket ! :D

[Zahlo]
0

fina bilder!

Lizzan
0

Fint :)

The-Photo
0
Ellen95