Göteborg Horse Show 25/4
Min favorit är #0. Urläcker. Tycker att du verkligen fångat kraften i traven. Man fångas med och jag börjar fantisera om hur det känns att sitta på hästen i det där momentet. Kanske lite höga kontraster.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Min favorit är den sista. Härligt fångat och snygg bokeh. Det blåa som lyser till höger stör en del, men kanske går att klona bort.
#0 Fin vinkel, bra bokeh och bra del av traven! Däremot tycker jag kontrasterna och färgmättnaden är alldeles för hög, bilden sticker mig i ögonen och vitbalansen ser inte heller helt korrekt ut. Skulle vilka se ekipaget placerat lite mer till höger för att minska centreringen.
#1 Kanonfin skärpa och skärpedjup! Gillar den. Men samtidigt tycker jag det ser ut som om hästen snubblar nästan. Även här tycker jag du har överredigerat lite, allt vitt är totalt utfrätt och färgerna är väldigt skarpa.
#2 Fin, men inte lika fin som #0. Saknar skärpa, främst på hästens huvud, och lite tråkigare del av traven än #0. Kontrasterna… ;)
#3 Gillar samlingen, bra fångat. Lite rörig bakgrund men det är ju svårt att komma undan på sådana här evenemang.
#4 Rolig bild! Jag tycker alltid att galoppombyten ser så komiska ut på bild :p Bra skärpa och dof, här är kontrasterna/färgerna lite finare än på de andra, lite mer naturtrogna.
#5 Bra bild, men Isidor är lite väl mörk och resten lite väl ljus. Markera bara Isidor och ljusa upp kanske, istället för att ljusa upp hela bilden. Hans ögon framträder nämligen inte riktigt, iaf inte på min skärm. Lite synd att ena bakbenet försvinner in i det andra, så att säga.
#6 Bra fångat, skarpt och fint. Däremot är bilden väldigt grön, har ett rejält cyanstick. Saknar lite skärpa på hästens huvud. Först gillade jag inte kompositionen men nu funkar den helt ok, efter en stunds studerande. ;)
#7 Annorlunda del av språnget, helt ok enligt mig. Jag hade placerat hästen lite mer till vänster.
#8 Bra uttryck från hästen, bra skärpa och dof. Däremot tycker jag den är tagen lite sent i språnget, skulle velat se mer av bakbenen. Bilden lutar även lite.
#9 Kanonbra skärpa. Ser på exifen att du körde F2.8 - här resulterar det i att ryttarens ansikte blir oskarpt. Du hade nog kunnat gå upp i F3 och undvikit detta utan att förlora speciellt mkt bildkvalitet. Annars, bra komp, lite synd att hästen har öronen bakåt.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#0 Fint att du har fångat steget så otroligt bra. Fin vinkel och bra skärpa. Färgerna känns dock inte så verkliga, så bilden känns lite överredigerad.
#1 Gillar bilden. Synd med oskärpan på två av hovarna. Färgerna känns inte heller på den här bilden särskilt verkliga. Jag hade gärna sett lite mer luft bakom hästen.
#2 Här håller jag med Anna.
#3 Bilden har rörig bakgrund och saknar lite skärpa. Men den här bilden var fin förövrigt.
#4 Rolig bild som är tagen i exakt rätt tillfälle. Tycker dock att hästens huvud ser lite oskarpt ut.
#5 Denna bilden gillar jag starkt, håller med Anna här att Isidor blir lite väl mörk och bakgrunden ljus. Annars gillar jag den här bilden starkt.
#6 Bilden känns lite väl grön. Gillar kompositionen och publikhavet i bakgrunden.
#7 Jag irriterar mig jättemycket på ryttarens tunga, men det är inget du kan göra åt. Kanske lite för tajt beskuren uppe vid ryttarens huvud.
#8 Tycker om den här bilden. Här också, lite mer luft över ryttarens huvud. Kanske skulle bli tagen lite tidigare i språnget.
#9 Tycker om den här bilden väldigt mycket om inte ryttarens ansikte hade blivit på oskarpt. Bilden hade blivit finare om hästen hade haft öronen framåt. Annars bra komposition.
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Underbara bilder allihop :) Och om jag inte har helt fel så är #7 Peter Wylde.. hästens namn kommer jag inte ihåg…
Lyckade bilder! De flesta känns dock väldigt färgstarka, blir lite overkligt.